השם פאסאט מלווה אותנו כבר למעלה משלושה עשורים, שלושה עשורים בהם הוא פיאר את האחוריים של שבעה דורות שונים למשפחתית הגדולה של פולקסווגן. כעת, ארבע שנים אחרי הצגת הדור השביעי, היצרנית הגרמנית הציגה את הדור החדש של פולקסווגן פאסאט. חדש? ובכן, פולקסווגן מספרת בגאווה כי הפעם (בניגוד לדור הקודם שהיה בעצם מתיחת פנים מקיפה לדור השישי) מדובר בפאסאט חדשה לחלוטין. הדור החדש, מבטיחה פולקסווגן, כבר עושה שימוש בפלטפורמת ה-MQB המודולרית של החברה, עניין שבין היתר סייע לה להפחית כ-85 ק"ג ממשקל המכונית.
 
 
הפאסאט החדשה הוצגה, כמיטב המסורת, בתצורת סדאן וסטיישן ("ווריאנט" בלשון פולקסווגן) ושומרת על דמיון עיצובי לזו היוצאת. בפולקסווגן מתגאים בחזית הנמוכה ובסבכה החדשה (תחליטו אתם אם היא לטעמכם) ומספרים כי המטרה הייתה להעניק לפאסאט החדשה מראה דינאמי יותר מבלי לאבד את הקשר לדור היוצא. מאחור השינויים נראים מינוריים יותר במבט ראשון, אבל מבט מעמיק יותר יגלה תא מטען עגלגל יותר עם ספוילר קטנטן שמשולב בתוכה וכי קו הגג נמשך לאחור מעט יותר מבעבר כדי לדמות לה מראה של קופה-ארבע-דלתות (בגרסת הסדאן). בנוסף ישנן יחידות תאורה (לד) חדשות מאחור שמזכירות יותר את אלה של הגולף.
 
פולקסווגן פאסאט - ועכשיו דור חדש באמת
צילום: מנהל 
שומרת על דימיון לדור היוצא, אבל מציגה מראה מעט דינאמי יותר
 
מבחינת ממדים חיצוניים הפאסאט שומרת על דמיון לדור היוצא עם אורך שעומד על 477 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ (1+ ס"מ) וגובה של 145.6 ס"מ (הפחתה של 1.5 ס"מ). בסיס הגלגלים לעומת זאת מציג צמיחה משמעותית מ-271 ס"מ בדור היוצא ל-279 ס"מ בדור החדש – עניין שאמור להיטיב עם הנוסעים בשורה השנייה. תא המטען מתהדר בנפח הטענה עצום של 586 ליטרים בגרסת הסדאן ו-650 ליטרים נדיבים עוד יותר בגרסת הסטיישן (1,780 ליטר בקיפול מושבים).
 
תא הנוסעים מציג עיצוב סולידי עוד יותר מזה החיצוני, וזה אומר שלמעט לוח המחוונים החדש (הכולל מסך דיגיטלי צבעוני וגדול במרכזו ותצוגה עילית) העיצוב יהיה מוכר לכל חובבי המותג, זה אומר קווים פשוטים אך "נקיים" ואלגנטיים. במרכז הקונוסלה המרכזית הרחבה ישנו מסך מגע ששולט על מרבית מערכות הרכב, וכל הגרסאות יגיעו עם מערכת שמע נשלטת מגלגל ההגה, כניסה ללא מפתח, תא כפפות מקורר, מערכת בקרת אקלים ועוד. ברוח התקופה פולקסווגן תציע גם שלל מערכות בטיחות שונות (לא ברור אילו יוצעו כסטנדרט ואילו כאופציה) כמו מערכת למניעת תאונות בעיר, מערכת המתריעה על הולכי רגל, מערכת המתריעה על תנועה חולפת, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לחנייה אוטומטית ועוד.
 
פולקסווגן פאסאט - ועכשיו דור חדש באמת
צילום: מנהל 
גרסת הסטיישן מזכירה מאחור דווקא את הגולף
 
פולקסווגן תציע את הפאסאט החדשה עם עשר יחידות כוח שונות – החל ממנועי בנזין מוגדשים (TSI כמובן), דרך מנועי דיזל חסכוניים ועד לגרסת פלאג-אין היברידית. כל המנועים, כך מספרת פולקסווגן, הינם חדשים עבור הפאסאט או שעברו שינוי משמעותי והינם חסכוניים בכ-20% מהגרסאות המקבילות של הדור היוצא. מנועי הבנזין שיוצעו יהיו בהספקים שינועו בין 125 כ"ס בגרסת הבסיס (1.4TSI) ויגיעו עד ל-280 כ"ס בגרסה הבכירה (ממנוע TSI בנפח 2.0 ליטר). פולקסווגן מדגישה כי הפאסאט תוצע גם עם מנוע ה-1.4 ליטר המצויד במערכת ה-ACT (ניתוק צילינדרים בשיוט) – בגרסה זו (150 כ"ס) הפאסאט מסוגלת לגמוע 20.4 ק"מ לכל ליטר בנזין.

בגזרת הדיזל פולקסווגן תציע מגוון מנועים בהספקים שינועו בין 120 כ"ס ויגיעו עד ל-240 כ"ס בגרסה הבכירה. זו האחרונה תעשה שימוש במנוע כפול מגדשים חדש בנפח 2.0 ליטר שיחד עם נתון ההספק הנאה ינפק גם לא פחות מ-50.9 קג"מ. גרסה זו תגיע כשהיא משודכת לתיבת ה-DSG ותעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. מרשים? לא כמו העובדה שגרסת הדיזל הזו תסיים את המאוץ למאה קמ"ש ב-6.1 שניות ותגיע למהירות מרבית של 240 קמ"ש (238 קמ"ש בסטיישן), ועדיין תוכל לכסות בממוצע 18.8 ק"מ לכל ליטר סולר.
 
פולקסווגן פאסאט - ועכשיו דור חדש באמת
צילום: מנהל
הפאסאט החדשה קיבלה תאורת לד מאחור
 
 
לצד גרסאות הבנזין והדיזל השגרתיות יותר, לראשונה בשושלת הפאסאט, תציע פולקסווגן גרסת פלאג-אין היברידית. זו תשלב (בדומה לגולף GTE שהוצגה לא מזמן) בין מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר (154 כ"ס) למנוע חשמלי (107 כ"ס) כאשר ההספק המרבי המשולב יעמוד על 211 כ"ס. הטווח החשמלי של הפלאג-אין עומד על כ-50 ק"מ, טווח שלטענת רבים אמור להספיק למרבית הנהגים לבצע חלק גדול מנסיעותיהם ללא צורך לערב את מנוע הבעירה הפנימית.
 
פולקסווגן פאסאט החדשה תגיע אל אולמות התצוגה באירופה ברבעון האחרון של שנת 2014. היא כמובן צפויה להגיע גם אלינו, אבל כרגע עוד מוקדם מדי כדי לדבר על מחירים.