ארגון הבטיחות יורו NCAP פרסם את תוצאות הסבב האחרון של מבחני הריסוק. התוצאות משקפות בחלקן את הדגש שהארגון החל לשים על שימוש בעזרים אלקטרונים, כאשר שתי מכוניות סבלו מהורדת ציון דרמטית בגלל היעדר מערכות בטיחות אותן הארגון הגדיר כחשובות (מערכת בלימה אוטונומית למשל). מתוך שש מכוניות שנבחנו רק אחת, פולקסווגן גולף ספורטוואן, זכתה בחמישה כוכבי בטיחות עם 87% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בסעיף העזרים האלקטרונים.

שתיים מה"נפגעות" של הסבב האחרון הן האחיות לבית PSA – סיטרואן C אליזה ופיג'ו 301. שתי המכוניות, שכזכור אמורות לחזק את אחיזת הצרפתים בשווקים מתפתחים, סיימו את המבחנים עם תוצאות לא מחמיאות – שלושה כוכבים בלבד. הן קיבלו ציון של 75% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על מבוגרים ו-54% בהגנה על הולכי רגל. הארגון החסיר להן ציון בגלל הגנה גבולית על בית החזה (במיוחד במבחן העמוד) והרגלים למבוגרים, הגנה לא מספקת על הולכי רגל ומיעוט אמצעי בטיחות אקטיביים כמו מערכת בלימה אוטונומית או מערכת סיוע לשמירה על הנתיב (33% בלבד).
סיטרואן ופיג'ו מאוכזבות
צרפתייה נוספת שקיבלה ציון לא מחמיא היא רנו מגאן האצ'בק, שזכתה אף היא בשלושה כוכבים בלבד. המשפחתית הוותיקה אומנם הציגה ציונים טובים בסעיפי ההגנה על מבוגרים (83%), ילדים (78%) והולכי רגל (60%) – אבל (בדומה לצרפתיות האחרות) חסרה מספר מערכות בטיחות אקטיביות (48% בלבד). יש לציין שהיורו NCAP מסר כי המגאן הייתה זכאית לכוכב הרביעי אילו הייתה מצוידת בהתראה ברורה יותר לגבי חגירת הנוסעים מאחור (היא קיימת, אך מגיעה רק בהודעת טקסט ולא בצליל). רנו מסרה כי תשנה את מנגנון ההתראה בהקדם.
אבל הצרפתיות לא לבד, הארגון בחן גם את ה-MG3, מכונית הסופרמיני הסינית שעתידה להגיע גם אלינו. ה-MG3 זכתה גם היא בשלושה כוכבים בלבד עם ציון של 69% בהגנה על מבוגרים, 71% בהגנה על ילדים ו-59% בהגנה על הולכי רגל. בסעיף העזרים האלקטרונים השיגה ה-MG רק 38% מהציון המרבי.
הסינים לא הצליחו להרשים במבחנים
אחרון היה פורד טורנאו קורייר – רכב מסחרי קטן שמשווק באירופה (וכרגע לא נראה שיגיע אלינו), שם הוא מתחרה בפיאט קובו ודומיו. הפורד הקטן זכה בארבעה כוכבים – 84% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל – אלו עומדים ברף לחמישה כוכבים – אבל רק ב-56% בסעיף העזרים האלקטרוניים, מה שמנע ממנו לקבל את הכוכב החמישי (פורד לא מציעה מערכת בלימה אוטונומית ומערכת סיוע לשמירה על הנתיב).
המגאן איבדה הרבה נקודות בגלל היעדר עזרי בטיחות אלקטרונים