ספורט מוטורי החל בעולמנו דקות בודדות בערך מאז שהומצא הגלגל. אתם יודעים, הדינוזאורים נכחדו, שמעון פרס נולד, האימפריה הרומית נופלת, קולומבוס מגלה את אמריקה, שמעון פרס חוגג בר מצווה, ותגידו מזל טוב, מכוניות מתחילות לקרוא תיגר על תאוצת הרכבות.

בתחילת המאה העשרים החלו תחרויות מסודרות. בוגאטי כיכבה על המסלולים המפותלים, כך גם "חיצי הכסף" מגרמניה, ואלפא רומיאו מאיטליה. תענוג. המוני אזרחים עטים אל מסלולי המרוצים לחזות בפלא הטכנולוגי המרהיב הזה, שמאיץ ומגיע למהירות גבוהה יותר מכל סוס ולא משנה איזה הורים יש לו.
 
עם המרוצים מגיעות תקלות ותאונות. עם התאונות מגיעים חוקים שדואגים לשמור על הגיון בריא ובעיקר על בריאות הנהגים. ברבות השנים מוקמים גופים שכל תפקידם הוא לחוקק חוקים ותקני בטיחות. הגוף הוותיק והמוכר ביותר הינו ה-FIA. החודש, לפני 110 שנה, הוקם ה-Fédération Internationale de l'Automobile, או בקיצור, ה-FIA, ומאז צבר מיליוני מרוצים מהם הופקו לקחים.
 
במדינת ישראל הנאורה, המשכילה, מדינה שהיא אור לגויים ומושא הערצה לשאר יושבי הכוכב, החליטו שניסיון בן 110 שנים זה נחמד, אבל לא ממש מרשים. אז חוקקו חוק לספורט המוטורי. זו המדינה היחידה בעולם שיש לה חוק לספורט מוטורי, זו המדינה היחידה שיש לה איזה שהוא חוק לספורט. וזה יכול להישמע הגיוני רק למי שהיה קטן וזרקו אותו עשר פעמים לאוויר, אך תפסו רק שמונה פעמים. או שבע. יש לציין כי עד הקמת חוק הספורט המוטורי כל המבצע פעילות ספורטיבית עם כלי מוטורי נחשב היה לעבריין. אסור היה בתכלית האיסור להתחרות עם כלי מוטורי, וזה לא משנה אם הכלי עומד בתקני FIA, אם הכלי עם ארבעה גלגלים או רק עם צמד, אם יש קהל, אם יש כוחות פינוי או אם זה מבוצע במקום שומם מנפש חיה.
  
 
החוק המוטורי עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת כבר בדצמבר 2005, אך נכנס לתוקף רק בשנת 2007. מאז הארץ שקקה חיים, אך לא ממש בתחום המוטורי התחרותי. רק בשנת 2012 בוצע המרוץ החוקי הראשון(!) אי שם בחולות ליד היישוב אשלים בנגב. מאז מספר בודד של מרוצים ופה בערך זה נגמר. משנה לשנה פחתו המרוצים שקיבלו אישור. מרוצי דראג כבר לא מבוצעים, מרוץ הסופרמוטו האחרון בוטל יומיים לפני תחילתו, ויש עוד לא מעט דוגמאות. אור לגויים אנחנו.
 
עדכון: נדחתה ההפגנה נגד הרשות לנהיגה ספורטיבית
צילום: רונן טופלברג
הפעם זו אינה מחאה ניידת אלא נייחת מול משרד הספורט, המסגר 14, תל אביב 
 
לא מעט ספורטאים הפסיקו לחדש את רישיונות המרוץ שלהם, גם מתחום הארבעה גלגלים וגם מהדו גלגלי, תוך שמבקשים החזר כספי על בזבוז הכסף, כי מרוצים אין. אבל כמה יכולים לשתוק הספורטאים ובכלל חובבי התחום? הגיעו מים עד נפש. ביום חמישי הבא, ה-26 ליוני, בשעה 15:30 בצהריים, הולכת להתבצע הפגנה מול משרד הספורט, ברחוב המסגר 14, בתל אביב. ההפגנה חוקית כמובן ובאישור המשטרה. הדרישה היא לסגור את הרשות לאלתר. אפילו הוקם דף פייסבוק במיוחד לאירוע: לחץ כאן
 
אם אתם מסכימים עם הספורטאים שחושבים שיש לבצע הפגנה ולנסות לקחת את התחום הזה אל אנשים שמבינים בזה באמת ולא להשאיר זאת לפקידים כאלה ואחרים שלא ממש מבינים בתחום, זה הזמן שלכם לקום ולעשות משהו. אולי זה לא יצלח, אבל לפחות תוכלו לישון עם מצפון רגוע. לפחות ניסיתם.