אי שם בכרמיאל נמצאת משפחה מוטורית קטנה. מי שמגיע למפגשי הרכב, או לאירועי הרכב האחרונים (שהיו די מזמן, תודה לרשות לנהיגה ספורטיבית), כבר יודע על מי מדובר – משפחת ברוך. משפחת ברוך ובראשה האב, גיל, דואגת בעיקר לאסוף אייקונים מוטוריים רבים אל חניית ביתם, ובכך לגרום לכותב שורות אלו לקנא.
יש שיאמרו שלא זו סיבת האוסף, אך שלא ינסו לבלבל אותנו עם עובדות. בכל מקרה, גיל ברוך לא הסתפק באוסף מרשים, והחליט לטפח את כשרון הנהיגה של בנו, בר, וה"ילד" משיב בתוצאות מרשימות. עכשיו הוא החל להתחרות בליגת פורמולה 4 באליפות אירופה.
בר ברוך – מכרמיאל אל פורמולה 4
צילום: מנהל
מקארטינג למסלולי הפורמולה
בר ברוך, רק בן 18, עם עבר של תחרויות קארטינג אזוריות מאז היה ילד. בגיל מצוות כשעולים לתורה, בר ברוך עלה כבר לקארט שתי פעימות. בגיל 16 התחרה בתחרות דראג כאן בארץ הקודש, ונכון לכתיבת שורות אלו, וכנראה גם לתקופה הקרובה, והרחוקה (שוב, תודות יש למסור לרשות לנהיגה ספורטיבית), הוא ימשיך להחזיק בתואר "הנהג הצעיר ביותר שהתחרה בתחרות דראג במדינתנו האהובה והמקסימה והמוטורית". הממש מוטורית.

השנה היא שנת 2012 ובר ברוך פורץ קדימה אל העולם הגדול. בר עבר את מבחני הקבלה להשתתפות בליגת פורמולה ב.מ.וו לשנת 2013. כששנה מאוחר יותר נבחר ב-Formula BMW Talent Cup, יחד עם עוד 10 מתחרים מרחבי העולם. התוצאות גרמו נחת לאביו, גיל, שדואג להיות קרוב ככל האפשר וללוות את בנו: במרוץ בספרד חוצה בר את קו הסיום ראשון, בסלובקיה הוא חוצה את קו הסיום במקום השלישי, ובאוסטריה ובהונגריה הוא חוצה רביעי את קו הסיום.
בר ברוך – מכרמיאל אל פורמולה 4
צילום: מנהל
Formula BMW Talent Cup. נבחר עם עוד עשרה מתחרים צעירים בעולם
ב-14 במרץ השנה, עבר בר בהצלחה את מבחני ליגת פורמולה 4 באיטליה. בליגה ישנם 24 מרוצים, וכלי הרכב מצוידים במנועי אבארט בנפח 1.4 ליטר עם 160 סוסים, תודות למגדש טורבו. בר מתחרה בקבוצת מרוצים שאביו הקים עבורו, שנקראת "ישראל F1", ורק לכבוד זה מגיע להם כל הכבוד.

ליגת הפורמולה 4 האיטלקית החלה השבוע ובר ברוך נזרק אל המים, או אל המסלול, אל לא פחות משלושה מרוצים(!) שכולם אגב, נערכו במסלול אדריאה שבאיטליה. את המרוץ הראשון החל מהמקום ה-20 אך הצליח לשפר מיקום ובתום המרוץ סיים במקום ה-15. את המרוץ השני הוא החל מהמקום ה-15 וגם הפעם הצליח לשפר מיקום תוך שהוא חוצה את קו הסיום במקום התשיעי. למרוץ האחרון זינק מהמקום ה-19 וניחשתם נכון, שיפר מיקום וסיים במקום ה-15.
בר ברוך – מכרמיאל אל פורמולה 4
צילום: מנהל
אין קבוצה? נקים אחת משלנו - ISRAELF1
מערכת אוטו מחזיקה אצבעות למשפחת ברוך בהמשך מסעם המוטורי, מאחלת להם הצלחה ומתמלאת גאווה לאור הכיתוב שמתנוסס בגאון על מכונית המרוץ.