יצרנית הפרימיום הבווארית, ב.מ.וו, חושפת את הדור החדש לרכב הפנאי-קופה היוקרתי שלה, ב.מ.וו X6. הדור הקודם הגיח לפני שש שנים, ב-2008, והציג עיצוב שנוי במחלוקת, משולב בסממנים מעולם השטח לצד סממני כביש ספורטיביים. העיצוב, כאמור, היה שנוי מחלוקת, אך לא המכירות של הדגם, שהציגו הצלחה עצומה. עכשיו, מיד לאחר הצהרת הכוונות של המתחרה משטוטגרט, מרצדס, בב.מ.וו לא מאבדים זמן יקר ומציגים את דור חדש ל-X6.

הדור החדש של ה-X6 לא ממש שונה מהיוצא בכל הנוגע לעיצוב. הצללית דומה למדי ל-X6 המוחלף, וחדי העין יבחינו ביחידות תאורה קדמיות ואחוריות חדשות, המיישרות קו עם העיצוב הנוכחי של דגמי היצרנית הבווארית. בתא הנוסעים תמצאו לוח מחוונים חדש, ולתא המטען נוספו 10 ליטר של אחסנה (580 ליטר סך הכל).
נחשף הדור החדש של ב.מ.וו X6
צילום: מנהל
הספק של 450 כ"ס בגרסה הבכירה
בב.מ.וו מבטיחים יכולת דינאמית משודרגת בכביש, תודות לשלדת אלומיניום ומתלים בתכנון חדש (זרועות כפולות מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור). ה-X6 החדש מעט קל יותר, ומשקלו עומד כעת על 2,065 קילוגרמים לגרסה הקלה ביותר, וגם בסיס הגלגלים הצטמצם מעט ועומד על 2.93 מטר. שאר המידות צמחו מעט: אורך 4.91 מטר, רוחב 1.89 מטר וגובה 1.71 מטר.

נכון לעכשיו תהיה אפשרות בחירה בין שלושה מנועים בתא המנוע, שניים מהם לוגמי סולר ורק אחד לוגם בנזין. כולם ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה, שתוריד את הכוח אל ארבעת הגלגלים. לוגמי הסולר בנפח 3 ליטר, בעלי 6 ציל' בטור, ואיך לא, נעזרים במגדשי טורבו.
נחשף הדור החדש של ב.מ.וו X6
צילום: מנהל
בסיס הגלגלים הצטמצם מעט
ההספקים נעים בין 258 כ"ס (בגרסת xDrive30d) ומגיעים עד ל-381 כ"ס בגרסת ה-M50d, והתאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה עומדת על 6.7 שניות ו-5.2 שניות, בהתאמה. גרסת הבנזין (xDrive50i) מונעת יחידת כוח בנפח 4.4 ליטר, בתצורת V8, הנעזר גם הוא במגדשי טורבו. ההספק הוא 450 כ"ס, וכאן נתוני התאוצה לא יביישו כמה מכוניות ספורט יעודיות: 4.8 שניות מעמידה למאה קילומטרים בשעה.

ב.מ.וו תחל בשיווק הדור החדש של ב.מ.וו X6 כבר בסוף השנה הנוכחית.