לואיס המילטון וקבוצת מרצדס רשמו עוד ניצחון באליפות הפורמולה 1 והפעם על המסלול בברצלונה. היה זה ניצחון חמישי ברציפות לקבוצה, ורביעי ברציפות לנהג הבריטי שנטל את ההובלה באליפות העולם. זהו גם ניצחונה הכפול הרביעי של הקבוצה, כשברור שאף אחד לא הצליח לקרוא תגר על עליונותה של קבוצת מרצדס השנה. למעשה,
הקרב המרתק על הניצחון במרוץ ניטש בין שני נהגי הקבוצה: ניקו רוזברג, שהבטיח לאוהדיו ניצחון, צמצם בסוף המרוץ את הפער של חברו לקבוצה ותקף. רוזברג נראה באותן שניות מהיר יותר אבל זה לא הספיק לו. "הייתי צריך עוד הקפה" הוא סיפר בסיום אחרי שנאלץ להסתפק במקום השני.
המילטון מנצח בתום מותחן קבוצתי
צילום: מנהל
לואיס המילטון "שיכור" מניצחונות
שלישי סיים דניאל ריקרדו שממשיך להפתיע במדי רד-בול, ואולם הפער העצום מרוזברג והמילטון מסביר עד כמה נמצאת מרצדס במרוץ משל עצמה. ריקרדו ניהל מרוץ ממושמע למדי, בו המטרה הייתה להיות הטוב מהשאר, והוא הצליח בכך. חברו לקבוצה, אלוף העולם סבסטיאן פטל, סבל שוב מסופשבוע מתסכל, כאשר תקלה במכונית גרמה לו לפרוש ממקצה הדירוג ובנוסף להיענש בהורדה של חמישה מקומות, בגלל החלפת תיבת הילוכים. פטל נאלץ לזנק מהמקום ה-15 אך בזכות ניהול מרוץ מבריק הצליח לסיים רביעי.
חמישי סיים ואטרי בוטאס הפיני בוויליאמס, כאשר מאחוריו ראינו קרב מעניין בין צמד נהגי פרארי, כשלבסוף הצליח פרננדו אלונסו לעקוף את קימי ראיקונן (בהופעה הטובה ביותר שלו במדי פרארי השנה), לקול תשואות הקהל. שמיני סיים רומן גרוז'אן שהצליח להביא את הלוטוס להישג נאה, ואחריו צמד נהגי פורס-אינדיאה, סרג'יו פרז וניקו הולקנברג.

גרנד פרי ספרד
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. ניקו רוזברג – מרצדס
3. דניאל ריקרדו – רד-בול
4. סבסטיאן פטל – רד-בול
5. ואטרי בוטאס – וויליאמס
6. פרננדו אלונסו – פרארי
7. קימי ראיקונן – פרארי
8. רומן גרוז'אן – לוטוס
9. סרג'יו פרז – פורס אינדיאה
10. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 100 נק'
2. ניקו רוזברג –97 נק'
3. פרננדו אלונסו – 49 נק'
4. סבסטיאן פטל – 45 נק'
5. דניאל ריקרדו – 39 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 197 נק'
2. רד-בול – 84 נק'
3. פרארי – 66 נק'
4. פורס אינדיאה – 57 נק'
5. וויליאמס – 46 נק'