קטגוריה: משפחתית/קומפקטית

מתחרות בולטות: פולקסווגן גולף, פורד פוקוס, הונדה סיוויק, טויוטה אוריס, מאזדה 3

מחיר: טרם נקבע מחיר רשמי
פיג'ו נחושה לעלות מדרגה מבחינת תדמית ומעמד. זו הדרך שלה להתמודד עם המשבר שפקד אותה. ולכן, הקומפקטית החדשה שלה אינה רק מהותית מבחינת מכירות, חשיבותה אפילו לא קשורה לכך שהיא הראשונה בהיסטורית המותג שנקראת בשם דומה לקודמתה. הדור החדש של פיג'ו 308 שנחשף לפני חצי שנה הוא צעד חשוב בכיוון אליו פיג'ו רוצה לטפס, כאשר היצרנים הגרמניים (ובייחוד פולקסווגן) מראים את היעד. זו גם המכונית הראשונה בפיג'ו שמשתמשת בפלטפורמה החדשה של היצרן (EMP2), והתוכניות עבורה יומרניות.
פיג'ו 308 החדשה (השקה): מבחן דרכים
צילום: מנהל
פיג'ו השיקה את ה-308, שכבר זכתה בתואר מכונית השנה האירופאית לשנת 2014
עיצוב ונראות
התמונות לא עושות חסד עם ה-308. היא נראית בהן רגילה ושגרתית – עוד ניסיון צרפתי לפצח את נוסחת הגולף. אבל הן לא מצליחות להעביר את מה שעושה מפגש בשלושה ממדים. היא לא הרפתקנית או חדשנית, אבל מעבירה תחושה מאוד מוקפדת. זה מתחיל בפרופורציות, ממשיך לחרטום החדש ומסתיים באחוריים שמדגישים יציבה רחבה. הסך הכול יוצר מכונית נעימה לעין שמעבירה מסר איכותי.

נוחות ואבזור
אותה תפיסה הנחתה את אנשי פיג'ו גם בתא הנוסעים, אלא שכאן מדובר במכונית מעניינת יותר. זאת בייחוד בזכות הסידור בו גלגל ההגה קטן וממוקם מתחת למחוונים. הסידור הזה, שפגשנו כבר ב-208, מקבל כאן תרגום אלגנטי ואיכותי יותר וזה כולל גם את צג המגע שממוקם באופן הרמוני בתוך סביבת הנהג. התוצאה הסופית היא סביבת נהג נקייה, אלגנטית וכמעט נטולת מתגים. חלקה העליון מרגיש מאוד איכותי, ועומד בהצהרות על צעד לכיוון יוקרתי יותר, ובזכות שימוש נכון בגוונים נוצרת אווירה אלגנטית ועשירה.
פיג'ו 308 החדשה (השקה): מבחן דרכים
צילום: מנהל
רוב מערכות המכונית מנוהלות דרך מערך המולטימדיה
גם המחוונים מיוחדים ונאים, אם כי העובדה שמד הסל"ד פועל לכיוון הפוך מבלבלת. מאידך, לניקיון יש מחיר כאשר כמעט כל פעולה (אוורור, שמע וכו') דורשת כמה לחיצות על צג המגע. זה לא תמיד נוח. עם זאת מערך המולטימדיה המקורי ושופע השימושים בסך הכול נוח לתפעול.

מושב הנהג נאה אך אינו מושלם מבחינת נוחות, והמרווח מאחור סביר אך אינו יוצא דופן בקבוצה.
נוחות הנסיעה עם הגומי הנדיב הרגישה טובה מחוץ לעיר אך קצת גרמנית (כלומר נוקשה) בתנועה איטית.

מנוע וביצועים
הצטרפותו להיצע של מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטר הייתה מהסיבות למפגש ב-308. מנוע זה חשוב לשוק מהמקומי כי הוא יקבל בקרוב תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים – שידוך שיחליף את חטיבת ה-1.6 המוכרת ואת תיבת ארבע ההילוכים המיושנת.
פיג'ו 308 החדשה (השקה): מבחן דרכים
צילום: מנהל
התמונות לא עושות איתה חסד
המנוע הקטן מפתיע. הוא נטול ויברציות ובעל פעולה נעימה וצליל ערב. יש לו גם מספיק כוח כדי ליצר ביצועים טובים בכל תנאי. בנוסף מצב הספורט האופציונאלי מאפשר לקבל בלחיצת מתג חידוד מצערת וצליל סקסי יותר באדיבות הרמקולים. מצב זה גם מקשיח את ההגה.

הבורר הידני של תיבת ששת ההילוכים נוח, גם אם אינו קליקי. למעשה התלונה היחידה היא שירידת הסל"ד אינה מהירה מספיק מה שמקשה בהחלפות נקיות בהילוכים הנמוכים.

התנהגות ובטיחות
עם המנוע הקטן מרגישה גרסה זו דינאמית וקלילה מאחיותיה. היא משנה כיוון באופן שמרגיש נחוש, גם אם חלק מהתחושה קשור להגה הקטן. ה-308 מרגישה קלילה, אך יציבה ומדויקת ומשדרת תחושה בטוחה. וגם פעולת הבלמים טובה. הגרסאות בהן נהגנו צוידו בבקרת שיוט אקטיבית, אך פעולת מערכת בטיחותית זו הייתה מוזרה בייחוד, בגלל שהיא אינה בולמת את הרכב כאשר זה שמלפנים מאט.
פיג'ו 308 החדשה (השקה): מבחן דרכים
צילום: מנהל
עיצוב מוקפד ואלגנטי גם לאחוריים
סיכום
למרות שטרם בחנו את המוצר המקומי המוגמר, הסימנים מראים שהדור החדש של פיג'ו 308 טוב משמעותית מקודמו. ה-308 החדשה אלגנטית יותר בהופעה, מעניינת ומודרנית יותר מבפנים, וגם טכנולוגית יותר. וכן, סוף סוף תהיה לה תיבה אוטומטית הולמת. הבעיה היחידה בסיפור היא שהיומרה היוקרתית אומרת שפיג'ו מכוונים לאזור המחיר הגבוה יותר בתחום הקומפקטי, ולא לחלק המרכזי. אם זה יקרה בארץ זה בפירוש יכול להפריע למכירות.

בעד: אלגנטית, נעימה ואיכותית ובעלת יכולת טובה

נגד: אינה מרווחת במיוחד ולא כולם יאהבו את ההגה הנמוך

ציון: 4 מתוך 5 (ביחס למתחרות)
תא הנוסעים של ה-308 החדשה. לא כולם יאהבו אותו, אבל אין ספק שהוא מיוחד