בזמנו, הבדיחה בקורס קצינים הייתה שצה"ל לעולם לא נסוג, הוא רק משפר עמדות לאחור. נזכרתי בה כשהסתכלתי בהודעה לעיתונות על מתיחת הפנים של יונדאי ix35, אחד הכלים הנמכרים ביותר בקטגורית רכבי הפנאי. ספציפית, מה שהזכיר לי את הבדיחה היו נתוני המנוע החדש – פחות כ"ס (154 במקום 163), ופחות מומנט (19.5 קג"מ במקום 20.1), באותם סל"דים בדיוק, ובתור בונוס – גם צריכת הדלק הממוצעת מעט גבוהה יותר.
מישהו תרגם לא נכון לקוריאנית את המושג "עדכון" או מה? כנראה שלא, כי חוץ מעניין המנוע, הם עשו את כל הצעדים המצופים בעדכון כזה – הוסיפו לדים מלפנים ומאחור, שינו כאן, מתחו שם, והוסיפו הצהרות על איכות חומרים ובידוד רעשים משופרים (שתי נקודות שזכו אצלנו לביקורת ב-ix35).
צילום: מערכת אוטו
הקוריאנים נפלו על הראש?
ביררנו שוב את הנתונים, כדי לוודא שלא היה כאן בלבול, ותיאמנו את הרכב למבחן. השורה התחתונה? גילינו שוב שמספרים יכולים לשקר. מהנייר עולה כי הרכב הזה אמור להיות קצת פחות טוב בסעיף הביצועים יחסית לדור הקודם, אבל במציאות, התחושה היא של כוח זמין יותר, שמסופק ברצון, בלי התחושה שכל האצה כרוכה בהתעללות בבוכנות המסכנות.
חלק מההבדל מגיע ללא ספק מהעובדה שהמנוע פשוט שקט יותר, או לפחות מבודד טוב יותר, כך שהאוזן סובלת פחות כשאתה דוחק במנוע לעלות בסל"ד ולספק את כל מה שיש לו. אבל מלבד נושא הרעש התחושה היא כי עקומת המומנט מעט בשרנית יותר בסל"ד הביניים, למרות מה שאומרים הנתונים המספריים, והתוצאה הסופית היא רכב נעים יותר בחיי היום יום.
אבל השיפור לא מסתכם במנוע – איכות החומרים אכן שופרה, וגם אם היא עדיין לא ברמה של הטובים ביותר, הרי שכבר מדובר ברמה סבירה, והיד פוגשת הרבה פחות חלקים פלסטיים חלולים ופשוטים. את השיפור משלימה תחושה מעט בוגרת יותר מהמתלים.
צילום: מערכת אוטו
איכות החומרים עדיין לא ברמה של הטובים ביותר, אבל השיפור מורגש
הם עדיין על הצד הנוקשה של הסקאלה, וינערו אתכם במעבר על פיסת אספלט מחוטטת, אבל הם יעשו זאת בצורה מעט פחות חדה, קצת יותר עמוקה והדרגתית, וללא הצליל והתחושה החלולים שהתלוו לכל מפגש עם מהמורות בדגם הקודם. גם בתחום הזה יש טובים יותר, אך נוחות הנסיעה היא כבר ברמה שלא תציק.
העיצוב המחודש נראה מעודכן, אם כי כמות הקימורים והניפוחים עדיין מעט מוגזמת לטעמי. אבל האס האחרון ששולף ה-ix35 המחודש מהשרוול נסתר מהעין – גרסת הכניסה המוזלת. נכון, למחיר הנמוך יחסית (151,000 שקלים) יש מחיר מורגש באבזור (אין פנסי ערפל, חישוקי ברזל קטנים יותר ועוד), אבל מדובר במחיר זול משמעותית משל רוב המתחרות הישירות. מי שרוצה יותר אבזור, יכול תמיד לבחור בגרסת הביניים שנבחנה כאן, שמתומחרת בדומה למתחרים הישירים, ומאובזרת ברמה מכובדת.
אז אל תתנו למספרים להטעות אתכם – למרות שעל הנייר נראה כאילו יונדאי נפלה על הראש ולקחה את יונדאי ix35 צעד אחורה במתיחת הפנים, למעשה הדגם המעודכן עדיף משמעותית על קודמו, ומהווה קניה טובה בהרבה.