מה יקרה לו תשימו יחדיו קבוצת סטודנטים, תביאו להם מכונית סדרתית ותגידו להם: "תשתוללו, ותהפכו אותה למכונית חלומותיכם", סביר להניח שמה שקרה עם קבוצת הסטודנטים מסקודה, 16 במספר, מתוכם רק שתי בנות, שקיבלו את סקודה סיטיגו ונאמרו להם אותן מילים. חמושים במעצב הראשי של היצרנית הצ'כית שהעניק תמיכה, פצחו במלאכת הייצור והציגו לעיני העולם את הסיטי-ג'ט.
סקודה סיטי-ג'ט – מעשה ידי סטודנטים לעיצוב
צילום: מנהל
הסטודנטים שיצרו את הסיטי-ג'ט, מכונית עירונית כראות עיניהם
מטרת הפרויקט הייתה לעודד את סטודנטים לפתח יצירתיות, התלהבות ותשוקה, כך שלמעשה, הפרויקט הוא סוג של מחקר רכב רגשי. המכונית צבועה כחול בשילוב לבן, ישנו ספוילר אחורי בעבודת יד, חישוקים בקוטר 16 אינץ', צמד מפלטים מאחור, ומנוע בנפח ליטר אחד עם 75 כוחות סוס. גולת הכותרת בעיצוב הינה הגג, או יותר נכון היעדרו של הגג. הסטודנטים מצאו לנכון להוריד אותו, אך לא לוותר על קורת B אמצעית. התוצאה נאה מאוד, ובעיקר נראית צעירה ומרעננת.
סקודה סיטי-ג'ט – מעשה ידי סטודנטים לעיצוב
צילום: מנהל
האחות הסולידת. סקודה סיטיגו
עיצוב הפנים מבוסס על מהדורת הספורט המיוחדת של סקודה סיטיגו, עם נגיעות אדומות, חישור הגה בעל שלוש צלעות מרופד עור, כמו גם ידית ההילוכים וידית בלם היד. המושבים וריפוד הרצפה, תואמים ומרופדים בד בעיצוב ספורטיבי. כמו כל חבר'ה צעירים, גם סטודנטים מלומדים וכישרוניים לא מסוגלים לוותר על מערכת שמע קולנית, כך שבסיטי-ג'ט תמצאו מערכת שמע עם לא פחות מ-300 וואט עוצמה. התאורה הפנימית כחולה ומשתנה בהתאם לעוצמת השמע.

זו הפעם הראשונה שבסקודה נותנים יד כמעט חופשית לסטודנטים שלה. התוצאה, כמו שניתן להבין מהיצרן הצ'כי, גורמת לפרויקט הזה לא להיות האחרון.
משהו טוב עובר על סקודה. סקודה וויז'ן C בתערוכת ז'נבה 2014