מי מאיתנו לא שאל את עצמו פעם "איך לא חשבו על זה קודם"? כמה פעמים קרה לכם שיצא מוצר חדש, שחודשים קודם לכן רציתם לעשות איתו משהו בעצמכם? וכן, לאף אחד מאיתנו גם לא יזיק עוד 20,000 שקלים בבנק. אז יש לנו חדשות טובות לסטודנטים מביננו, קהילת EcoMotion מציעה פרסים כספיים לסטודנט שיש לו את הרעיון הכי טוב.
מה זה רעיון טוב? כל האפשרויות פתוחות, כל עוד הוא יגרום לזיהום עתידי נמוך יותר. אנחנו נסביר: יש לכם תחליף אנרגיה לכלי רכב, מעולה. יש לכם אפשרות להגברת שימוש בתחבורה ציבורית, גם הולך. יש לכם רעיון שיוביל לדרך התנהגות ומודעות טובה יותר של נהגים, בכלל טוב. בקיצור, תחשבו על משהו יעיל.
סטודנט/ית? יש לך רעיון לתחבורה נקייה? זה שווה כסף!
צילום: עמוד הפייסבוק EcoMotion
סטודנטים יוצרים תחבורה יותר ירוקה
עמותת EcoMotion הולכת לחלק לכם, הסטודנטים, פרסים על שלושת הרעיונות הטובים ביותר. מי שיגיע למקום השלישי יזכה ב-5 אלף שקלים, המקום השני ב-10 אלף שקלים, והמקום הראשון יקבל 20 אלף שקלים. אגב, בהחלט אפשר להתאגד לקבוצת סטודנטים ולהציג רעיון אחד טוב.

לכל אורך התהליך, העבודות ימדדו לפי שלושה פרמטרים מרכזיים: חדשנות (מה חדשני, חדש, מקורי ויצירתי בפרויקט) השפעה (עד כמה הרעיון הזה יכול לשנות את הסביבה, העולם), והיתכנות (כמה סביר שהוא ייצא לפועל). כל אחת משלוש הקטגוריות תנוקד על ידי צוות השופטים ועשרת הצוותים עם הציונים המשוקללים הגבוהים ביותר, יעלו לגמר.
סטודנט/ית? יש לך רעיון לתחבורה נקייה? זה שווה כסף!
צילום: עמוד הפייסבוק EcoMotion
גם רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, מתעניין
העבודות והרעיונות יכולות להגיע מכל תחום שהוא: כלכלה, מדעים, הנדסה, מחשבים, עיצוב, טכנולוגיה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, בתנאי שיוכח שהוא קשור לתחום התחבורה החכמה. הפתרונות יכולים להתייחס לסוגי תחבורה שונים כגון (שיט, טיס, מכוניות, אופנועים, חלל, אוטובוסים, רכבות וכו') תחליפים שונים (אגירה, מקורות ביו מסה, פסולת, שמש, רוח וכו'), מודלים כלכלים, שינויים התנהגותיים, הסכמים בינלאומיים, אווירודינמיקה, כלי תחבורה חדשים, ניהול תחבורה עירוני, תחבורה ציבורית ועוד.
סטודנט/ית? יש לך רעיון לתחבורה נקייה? זה שווה כסף!
צילום: עמוד הפייסבוק EcoMotion
ההרשמה עד ה-30/4/2014
כל סטודנט, או קבוצה שמעוניינים להציג את רעיונותיהם, יוכלו לעשות זאת עד סגירת ההרשמה ב- 30 לאפריל בחצות. האירוע יתקיים בשדות ים, חודש לאחר המועד הסופי, אליו יזומנו עשרת הצוותים או הסטודנטים עם הרעיונות הטובים ביותר. שיהיה בהצלחה!