ביום השביעי של פסח, שבוע לאחר יציאת מצרים, התרחשה קריעת ים סוף – בהנפת מטה תוך קריאה רמה, פקד משה על הים להיחצות לשניים, וכך קרה. על פי המקרא, במרכז הים נפער מעבר יבשתי, דרכו נמלטו בני ישראל מידם של המצרים. אחרי זה לקח להם רק 40 שנה להגיע לארץ המובטחת – ארץ ישראל, אבל זה כבר לפינה אחרת.
ברוח הזו, של ניסים ונפלאות, מצאנו לכם שרשרת סרטונים רטובים של כלים מוטוריים יבשתיים שונים המסוגלים לצלוח אגמים, ימים ונהרות, תודות לשיפורים והתאמות טכניות, וכמובן, יכולות מוטוריות אנושיות ועל אנושיות של הנוהגים בהם. לפני שאתם מתחילים, אנחנו מזהירים אתכם שלא תנסו זאת בבית, אלא אם כן, יש לכם הרבה זמן פנוי, הורים או בני זוג סבלניים, ואוטובוס ספייר חונה בחצר.
הפקה עתירת לירות סטרלינג ושלושה מגישים זחוחים הולידה את הסרטון הבא, בו התבקשה החבורה להתאים שלוש מכוניות ישנות, ממונעות בנזין, לחציית נהר. יותר מזה, להתקין להן מנוע ימי עם 2-3 כוחות סוס, ולגרום להן להתחרות אחת בשנייה לאורך כמה קילומטרים.
מדובר כנראה בסרטון האיטי ביותר שיצא מבית טופ גיר הבריטית, ובכלל. הסרטון כולו מעל 9 וחצי דקות – ההכנות נמשכות עד הדקה ה-04:15 (אם לא בא לכם להמתין), ולאחר מכן, מתחיל המרוץ עם זינוק לא מרשים, שיוט גריאטרי, ולא הרבה אחרי, צווחות של בריטים שממש חוששים לחייהם. אהה, ולא להאמין, יש גם מנצח.


מי ישאר אחרון עם האף מעל המים?
והנה סרטון מ-2008 שנראה כאילו נלקח מ-1988, המציג מכונית שבנויה לא רק לחציית מקורות מים, אלא גם לצלילה מלאה. זה נראה כל כך מדע בדיוני, שהייתי צריכה לצפות בזה מספר פעמים, ולוודא שלא מדובר באחיזת עיניים או סתם סרטון שיווקי ותלוש מהמציאות.
המכונית מעוצבת כמו האחות הספורטיבית והמרשעת של בימבה, ובלחיצת כפתור משנה צורה ממצב נסיעה למצב צלילה/שיוט בצורה מהפנטת. ובנוסף לכל, גם נשלטת על ידי שלט רחוק. מאז חלפו 6 שנים בהן תועדו מכוניות דומות שהושקו לאוויר העולם והציגו יכולות שיוט במים וצלילה מדהימות.
מכונית ספורטיבית עם סנפירים
וגם את זה מצאנו, ולא האמנו שאנחנו עדים לקשקוש הזה. לפניכם אוטובוס שטובל בנהר, ולא בטוח אם זו המטרה לשמה נועד. אולי זו מנגינת הפולקה שגורמת לזה להראות כמו סצנה בסרט בורקס גרוע, ולנו לתהות ולפקפק, בחייאת, למה זה טוב?
זה ויראלי!
יש לכם טרקטורון? יופי, עכשיו רק צריך למצוא אגם קטן ולא עמוק, כמה חברים שיהיו שותפים לשיגעון, והנה, יש לכם פעילות לחופשת הפסח. ולפני שאנחנו מואשמים בהסתה להתנהגות פרועה, נסייג בהודאה – אישית, לא היינו מעזים, למרות שאנחנו מכירים לפחות אדם אחד במערכת שהיה שמח לעוף עם טרקטורון על המים. תעלעלו פה בכתבות וידאו, לא קשה לנחש מי זה.
מלח מים, מלח מים. טרקטורון חוצה להנאתו אגם
ואחרי שעברנו כמעט על כל השרשרת המוטורית עלי האדמות, נפלה בידינו מפלצת אמיתית, מטוס, ליתר דיוק, שיכול היה לעזור לבני ישראל ולמשה יופי ביציאת מצריים. ה-Be-200 מפליא עם יכולות באוויר-ים-יבשה. מתחיל את הגיחה שלו מהמסלול הבנוי ישירות לתוך מים, שט לאורך כמה מאות מטרים, מאט עד כדי עצירה כדי לאסוף איש צוות, ואז פותח את כל המנועים לטובת המראה השמיימה. אחרי מופע מרשים באוויר לעיניהם המשתאות של הקהל, הוא יורד אל המים לטבילה נוספת ומכוון לכיוון האספלט בחזרה. 7 דקות של בהייה ללא מילים.
כל הנוסעים מתבקשים לסתום את האף ולשבת במקומות
חג מוטורי שמח ובטוח לכולם