יצרנית רכבי הפרימיום משטוטגרט – מרצדס בנץ, החליפה את המנוע שתקבלו בגרסת הבסיס, לו תזמינו את מכונית הספורט הדו-מושבית הפתוחה של החברה, ה-SL. המהלך מגיע בעיקר משיקולי מכירות של הדור החדש של הרודסטר, שהגיח לפני כשנתיים בלבד.

המנוע המוחלף הגיע בגרסת הבסיס "הפשוטה" של הרודסטר המפואר. נפחו 3.5 ליטר בתצורת V6 והספקו 302 כוחות סוס. כעת בגרסת הבסיס תקבלו מנוע בנפח קטן יותר – רק 3 ליטר, אבל עם מגדש טורבו והזרקה ישירה. ההספק צמח ב-26 כ"ס (328 סוסים בסך הכל), אבל נתון המומנט צמח משמעותית, מ-38 ל-49 קג"מ. תיבת ההילוכים בת שבעה יחסי העברה בלבד (ולא תשעה כמו בדגמים החדשים האחרים), והיא מורידה את הכוח אל צמד הגלגלים האחוריים.
צילום: מנהל
SL400. נתון המומנט צמח משמעותית, מ-38 ל-49 קג"מ
הביצועים, כצפוי, טובים יותר עם המנוע החדש. תאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת 0.7 שניות פחות מהמנוע הקודם – רק 5.2 שניות (וזו גרסת הבסיס, להזכירכם). מהירות מרבית, כמו שאר הדגמים החזקים של יצרנית הפרימיום הגרמנית, מוגבלת אלקטרונית ל-250 קילומטרים בשעה. אך לא רק הביצועים טובים יותר, אלא גם נתוני זיהום פליטת הגזים, המנוע החדש עומד בתקן יורו 6 המחמיר.

שם גרסת הבסיס תשונה כמובן, ולא תיקרא יותר SL350 אלא SL400.
נו, בקרוב אצלכם בחניה