אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו, יתמנה ליושב ראש הדירקטוריון של יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל. הוא יהיה יושב ראש משותף של יפנאוטו, יחד עם ארנון טיברג יושב ראש סמל"ת, בעוד אורי להב (מנכ"ל סמלת) יהיה גם מנכ"ל יפנאוטו. קידומו של חסון מגיע אחרי השלמת הטמעת פעילות סובארו ישראל בסמל"ת. חסון נחשב לאיש שהצעיד את יפנאוטו לצמיחה אחרי המשבר הקשה, והוא גם ניהל את המשא ומתן להעברת הבעלות על החברה.

חסון הגיע לסובארו לפני יותר משלוש שנים עם מעבר הבעלות המלאה לידי גד זאבי. הוא צלל עימה מייד לאחת התקופות הקשות בתולדותיה של יפנאוטו עם התמודדות מול קשיים כלכליים (שהחלו לפני כהונתו), הפסדים גדלים וחובות לבעלי אגרות החוב. במקביל סבלה החברה מהשלכות אסון הצונאמי ביפן שעיכב את השקת האימפרזה החדשה והותיר את היבואן ללא מכונית משפחתית. אחרי הצונאמי נאלצה החברה להתמודד מול שער יין גבוה.
אורן חסון ימונה ליו
צילום: מנהל
האם עכשיו סובארו תצליח לחזור לימי הזוהר?
תחת הנהגת חסון הצליחה יפנאוטו להגיע להסדר עם בעלי אגרות החוב, לקצץ בהוצאות (תוך קיצוץ קטן יחסית למצב בכוח האדם), ובמהלך 2012 השלימה תהליך הבראה מאוד משמעותי. ב-2013 הצליחה יפנאוטו לחזור לרווחיות, ובשלושת החודשים הראשונים של השנה יותר משלשה את מכירותיה.

בספטמבר 2013 בוצעה העברת הבעלות של סובארו לידי סמל"ת, תהליך אותו ניהל חסון בשם יפנאוטו. באופן יוצא דופן למרות החלפת הבעלות והמעבר למטריית סמל"ת חסון נותר בתפקידו. למעשה מקורות בענף טוענים שבזכות פעילותו המוצלחת בתקופה הכל כך קשה אנשי היצרן התנו בהישארותו את העברת השליטה בסובארו ישראל. יש להניח שגם מינויו זה של חסון בוצע בעידוד היצרן.