רנו בישרה לעובדי פרויקט "אלפין" על פרידה מקייטרהאם, והמשך עבודה עצמאי על הדגם העתידי. כזכור, קייטראהם רכשה 50 אחוזים ממותג אלפין, והשותפות עם רנו (שמחזיקה בשאר האחוזים) הייתה אמורה להניב מכונית חדשה של המותג. זו תקופה ארוכה שרצו שמועות על פרידה עתידית של רנו וקייטרהאם, שהחלה כאשר רנו הביעו את מורת רוחם מעיצוב המכונית, וקייטראהם לא ממש שמחו על דחיית מועד ההשקה שביקשה רנו.
בהתחלה זה נראה מבטיח: אלפין וקייטרהאם מודיעות על שיתוף פעולה
השנים הן שנות החמישים ובחור בשם ז'אן רדלה, מהעיר דייפ שבצרפת, החל רושם הצלחות על מסלולי המרוצים. לרדלה יש מוסך, שם שידרג רנו 4CV, ואף הצליח לחצות איתה ראשון את קו הסיום במרוץ המילה-מילייה היוקרתי (בקטגוריה שלו, כמובן). עם הזמן החליף את המרכב לאחד מאלומיניום והתקין תיבת חמישה הילוכים, במקום המקורית בעלת שלושת ההילוכים, והמשיך להתחרות בהצלחה במרוץ הלה-מאן ובסברינג.
רנו אלפין תקום לתחייה ב-2016
צילום: מנהל
אלפין A110. אגדת מרוצים
עם ההצלחה מגיע התיאבון. רדלה החליט לייצר מכונית משלו. בעקבות ההצלחה במרוצי "ראלי אלפין", החליט ששמה של מכוניתו יהיה "אלפין" ושהמכלולים המכאניים יגיעו ממכוניות רנו, אותן מאוד אהב. הדגם הראשון היה ה-A106, שהייתה בעלת שלדת צינורות ומרכב מפיברגלס. הדגם אחריו היה סוג של אבולוציה, A108 שמו, והוא היה בעל ארבעה מושבים. הדגם אחריו כבר היה זה שהפך אגדה: A110.
רנו אלפין תקום לתחייה ב-2016
צילום: מנהל
מאז ומתמיד אלפין השתתפה במרוצים, בדרך כלל בהצלחה
ה-A110 הצליחה מאוד במסלולי המרוצים. רנו כבר לא עזרה פה ושם, אלא הפנתה את כל תקציב המרוצים לאלפין הקטנה הזו. ההצלחה המשיכה גם עם הדגם הבא, ה-A310 שבשנת 1971 תפסה את כל מדרגות הפודיום במרוץ מונטה קרלו. בשנת 1973, חזר הדבר על עצמו, ובנוסף אלפין לקחה גם את אליפות העולם בראלי, תוך שהיא משאירים מאחור את פורד, פורשה ולנצ'יה.
ההצלחה הייתה כבירה, עד שלנצ'יה החליטו לעשות מעשה אלפין, והכינו מתחרה במתכונת דומה: הסטראטוס. רק שלסטראטוס היה מנוע של פרארי, ולשילוב זה לא היה לאלפין מענה. לא הולך בראלי, ילך במקום אחר: ב-1975 אלפין זוכה באליפות הלה מאן היוקרתי, והחלה דרכה בפורמולה 1.
רנו אלפין תקום לתחייה ב-2016
צילום: מנהל
אלפין A310. גרסת הראלי זכתה להצלחה במרוצים
עם רזומה שכזה, אפשר שלא להתרגש כאשר ייתכן והמותג יקום לתחייה? רנו הצהירה שמכונית ראשונה מבית אלפין תצא את שערי המפעל כבר ב-2016, למרות הפרידה מקייטרהאם. בינתיים, צפו בסרטון המוכר שריגש אותנו, ישן מול חדש. מאחורי ההגה נמצא ז'אן רניוטי, נהג מרוצים המזוהה עם המותג, שעשה שמות על מסלולי המרוצים, תריצו סרטונים שלו ביוטיוב, סתם בשביל להבין נהיגה על הקצה מהי. בינתיים, הגבירו את עוצמת הרמקולים, תתרווחו ותיהנו: