הנהלת ה-MotoGP שמה את סוגית בטיחות הרוכבים בראש סדר העדיפויות. בחודש אפריל 2003, הקימה הנהלת ה-MotoGP ועדה שתבחן הצעות לשיפור וייעול הבטיחות במסלולים, ותמנע אירועים טראגיים, כמו הארוע שהתרחש באותה שנה והביא למעשה להקמת אותה ועדה, בו רוכב ה-GP (סוזוקה) דגי'רו קאטו, נהרג כשהתרסק לתוך קיר צמיגים ונפצע אנושות מפגיעה בראשו.
 
אופנועי MotoGP יכולים להגיע למהירות של יותר מ-340 קמ"ש, וכל הפרעה הכי קטנה בדרך יכולה לגרום לפגיעה בחיי אדם. לפיכך, ולשם הגנה על בטיחות הרוכבים, מלבד סריקה אנושית של המסלול, קם הצורך ב"ניידת בטיחות".
 
ה-M של ה-MotoGP
צילום: מנהל 
ניידת בטיחות עם 431 כ"ס
 
ב-1999 החל שיתוף פעולה הדוק בין הנהלת ה-MotoGP לענקית ב.מ.וו, אז הוכתרו מכוניות ב.מ.וו כמכוניות הרשמיות של מירוצי ה-MotoGP. וכך נולדה מסורת – מלבד תצוגת אופנועים ורשימת רוכבים מכובדת, היו אלה ה"ניידות" של ב.מ.וו שהקיפו את המסלול וזכו ללטישות עיניים ורוק בצדי הפה לפני תחילת כל מרוץ. היסטורית "ניידות הבטיחות" כוללת רכבי ב.מ.וו Z8 וב.מ.וו X6, ובשנים האחרונות, כמו גם בעונה הקרבה, זו תהיה מכונית M שנבחרה לסרוק כל פינה ואייקפס במסלול טרם יציאת הרוכבים, ולוודא שהתוואי כולו נקי מ"הפרעות". הפעם תהיה זו ב.מ.וו M4 החדשה.
 
ה-M של ה-MotoGP
צילום: מנהל 
M4. תלווה את הרוכבים בעונת 2014
 
ב-2003 שיתוף הפעולה התרחב, בעקבותיו הוקמה תחרות פרסי הב.מ.וו M – בה הרוכב בעל מספר הניצחונות הגדול ביותר במבחני הדירוג זוכה בסוף העונה במכונית ב.מ.וו חדשה לאוסף הפרטי. ולנטינו רוסי, לדוגמא, זכה ב-Z4 רודסטר (עונת 2003), בב.מ.וו 645Ci ב-2004, וב-M3 סדאן (2009), אותה, כך מספרים, מסר לחברו הקרוב ויד ימינו – אוצ'יו. בין ברי המזל שזכו במכונות המרשימות האלה נמצא גם האמריקאי ניקי היידן (M Z4 קופה), שתודות לאלוהי הפוקסים גם לקח בהמשך אליפות עולם, וקייסי סטונר האוסטרלי האהוב, שקטף את הפרס שלוש פעמים עד 2011, התעייף ופרש הביתה.
 
ה-M של ה-MotoGP
צילום: מנהל 
מארק מרקז. חוגג אליפות ו-M6 חדשה
 
בעונה האחרונה, היה זה הרוקי הספרדי המבטיח, ילד הפלא – מארק מרקז, אלוף העולם לשנת 2013 בקטגוריית ה-MotoGP (אלוף עולם בקטגוריית 125 סמ"ק ב-2010 ואלוף בקטגוריית Moto2 ב-2012), שטס כל הדרך הביתה עם M6 קופה חדשה. וכפי הנראה, הספרדי יגזור עוד M יפהפייה גם העונה.
 
עונת 2014 ב-MotoGP נפתחת אוטוטו ב-23 למרץ באמירות הקטנטנה – קטאר. אנחנו נהיה פה לקסוס ציפורניים ולעדכן.