ב.מ.וו M4
אחרי אין-ספור שמועות, השערות ופיסות מידע שנגעו לנושא – ב.מ.וו חשפה את ה-M3 החדשה בגרסת הסדאן ואת גרסת הקופה – ב.מ.וו M4. היצרנית מספרת כי הן פותחו ביחד, עם דגש על התנהגות הכביש בתנאי מסלול, הגברת הרגש והחיבור לנהג ומעבר "חלק" ממנוע אטמוספרי למנוע מוגדש.
לב המכונה היה, ותמיד יהיה המנוע – וזה שבצמד ה-M החדשות לא מאכזב כמובן. כפי שסיפרנו לכם, ל-M החדשות מנוע טורי בעל שישה צילינדרים, שני מגדשים ונפח של 3.0 ליטר. הוא מפיק 431 כ"ס (5,500-7,300 סל"ד) ו-56 קג"מ בטווח רחב שנע בין 1,850 סל"ד ל-5,500 סל"ד. נתון ההספק גבוה רק במעט מזה של קודמו האטמוספרי (V8 בנפח 4.0 ליטר שהפיק 420 כ"ס), אך נתון המומנט גבוה בכ-40% משמעותיים (40.8 קג"מ בדור הקודם) ופרוש על פני טווח סל"ד רחב מאוד. מלבד הנתונים היבשים, ב.מ.וו מבטיחה כי המנוע יוכל לטפס עד ל-7,600 סל"ד גבוהים (אך עדיין נמוכים בהשוואה לדור היוצא שהגיע ל-8,500 סל"ד) ולא יסבול מנפילת כוח או תחושה של "מחסור באוויר", שלעיתים מאפיינות מנועים מוגדשים בסל"ד גבוה. המנוע ישודך כסטנדרט לתיבת ידנית חדשה עם שישה הילוכים, וכאופציה ניתן יהיה לקבל את תיבת ה-DCT (רובוטית כפולת מצמד) עם שבעה יחסי העברה.
צילום: מנהל
ב.מ.וו M4. מנוע מוגדש בנפח 3.0 ליטר המפיק 431 כ"ס
בתכנון הצמד השקיעה היצרנית מאמצים רבים בכל הקשור להפחתת המשקל, כולל שימוש נרחב באלומיניום, סיבי פחמן וחומרים מרוכבים קלי משקל. למשל, מספרת ב.מ.וו כי תיבת ההילוכים הידנית קלה בכ-12 ק"ג מזו של הדור היוצא, וכי ה-M3 עושה שימוש בגג עשוי מסיבי פחמן שתורם לחיסכון נוסף של כ-6 ק"ג. בסך הכול, ה-M החדשות קלות בכ-80 ק"ג מהגרסאות המקבילות של הדור היוצא – כאשר משקלה של ה-M4 עומד על 1,497 ק"ג (לעומת 1,580 ק"ג של M3 קופה היוצאת) ושל ה-M3 סדאן החדשה על 1,520 ק"ג בלבד (לעומת 1,605 ק"ג בעבר). המשקל המופחת, יחד עם המנוע החדש, מאפשרים לשתי המכוניות לסיים את התאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בגרסה הידנית לעומת 4.8 שניות בעבר. תיבת ה-DCT תקצר את התאוצה בשתי עשיריות נוספות ל-4.1 שניות קצרות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, אך ניתן יהיה להסיר את ההגבלה – אז יוכלו המכוניות להגיע ל-280 קמ"ש מרביים.
צילום: מנהל
ב.מ.וו M3. קלה מהדור היוצא בכ-80 ק"ג
ובכל זאת, למרות שהמספרים של ה-M החדשות מרשימים, המכוניות שמתכננת חטיבת הספורט של היצרנית יודעות להתנהל גם בפיתולים, והיא מבטיחה שגם הדור החדש יצטיין בכך. לכן, ה-M החדשות זוכות למתלה רב-חיבורי מאחור, חיזוקים נדרשים לשלדה, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בלמים מוגדלים (עם אופציה לבלמים קרמיים) וצמיגים רחבים במידות 275/40R18 מאחור ו-255/40R18 מלפנים. את המתלים כיילה החטיבה, בין היתר, במסלול הנורבורגרינג המפורסם בעזרת נהגי המבחן של היצרנית, כולל נהגי המרוץ של קבוצת ב.מ.וו בליגת ה-DTM הגרמנית.
בכל הנוגע לעיצוב, ה-M4 החדשה מציגה מראה כמעט זהה לקונספט שהוצג באוגוסט האחרון – זה כולל פגושים אגרסיביים יותר, תפיחות כוח על מכסה המנוע, דפיוזר ורביעיית מפלטים מאחור, חישוקים ייחודיים לדגם ועוד. ה-M3 זכתה לטיפול דומה, אך כאמור, מבוססת על גרסת הסדאן ולכן היא גבוהה במעט (כ-142 ס"מ לעומת 138 ס"מ ל-M4). תאי הנוסעים של השתיים זכו גם הם לעדכון קל – שעיקרו הוספת נגיעות קרבון וסמלי M בתא, מושבים ספורטיביים והחלפת גלגל ההגה.
צילום: מנהל
ב.מ.וו M4. מותאמת למסלול
שתי המכוניות יושקו במקביל בשנת 2014, וככל הנראה, יערכו את הופעת הבכורה שלהן מול קהל בתערוכת הרכב בדטרויט בחודש ינואר הקרוב.

סרט ההשקה של החברות החדשות במשפחת ה-M של ב.מ.וו