יגואר XK, מכונית הקופה הגדולה של יגואר, תרד מפס הייצור כבר בקיץ הקרוב, לאחר 18 שנים של ייצור. המכונית הראשונה יצאה משערי המפעל בשנת 1996, והחליפה למעשה את ה-XJS שנראתה אז פחות מושכת ועדכנית. ה-XK הציגה מרכב ארוך וחתולי, כיאה לסמל היצרנית, ואפשר היה לרכוש אותו בתצורת קבריולה או קופה.
המכונית הצליחה יפה במכירות. הידיעה כי היא חולקת את אותו בסיס כמו האסטון מרטין DB7 ותג מחירה נמוך משמעותית רק הוסיף לאהדה. הביצועים היו טובים, כאשר בדורה האחרון כבר ניתן היה לרכוש אותה עם מנוע בתצורת V8 ובנפח 5 ליטר, שנעזר במגדש על, והספק שהגיע ל-550 כ"ס בגרסת ה-XKR-S האימתנית.
יגואר XK אאוט – יגואר XE אין
צילום: מנהל
יגואר F-TYPE. היורשת החדשה ל-XK?
עם יחידת הכוח הזו, חתול הג'ונגל האיץ כמו מונית ספורט ולא כמו 'קרוזרית' נעימה. גם על מסלול המרוצים ולא רק, ללא בקרת האחיזה, ישבן המכונית היה מנסה לעקוף את חלקה הקדמי בכל הזדמנות. מכונית מופרעת, ברוטאלית, כוחנית, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. הגרסה האחרונה הייתה ה-XKR-S והיא כנראה הייתה 'שירת הברבור' של הדגם.

לא ידוע אם ההחלטה התקבלה עוד לפני הצגת ה-F-TYPE, אבל ללא ספק, מכירות האחות הצעירה השפיעו כנראה על ההחלטה. לא ידוע אם תהיה מחליפה ל-XK בעתיד או שיגואר יישארו עם מכונית קופה אחת בהיצע.
יגואר XK אאוט – יגואר XE אין
צילום: מנהל
יגואר XKR-S. גרסת ה-XK החזקה ביותר
אחת הולכת ואחת באה. וכך, ביגואר מודיעים על מכונית חדשה שתראה אור בקרוב. כרגע היא מכונה – XE, ומטרתה לנגוס בסגמנט המשפחתיות פרימיום. דהיינו ב-ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4, ומרצדס C קלאס. יגואר הציגה רק תמונה אחת נכון לעכשיו, אך ניתן לראות ממנה את הדמיון העצום לאחיותיה הגדולות, ה-XF וה-XJ.

שלדת המכונית מאלומיניום, כמו בדגם ה-XJ, מה שמבטיח לטענת יגואר נתון משקל נמוך למדי, והיא תשמש בעתיד דגמים נוספים במשפחה. סביר להניח שלמכונית תהיה יחידת הנעה מהיצע המנועים הקיים, שיורידו את הכוח אל צמד הגלגלים האחוריים. השאלה היא, האם הפעם תהיה ליגואר הצלחה בסגמנט הזה, בניגוד למתחרה האחרונה שיצאה משערי החברה, ה-X טייפ? רק הזמן יגיד.