פולקסווגן חושפת בתערוכת ז'נבה קונספט מדליק ושמו T-ROC. הרעיון מאחוריו הוא רכב פנאי קומפקטי בעל צמד דלתות, גג טארגה, יכולת שבילים טובה (הנעה כפולה), ועיצוב ספורטיבי. מה הסיכוי שנראה אותו בייצור? רק לפולקסווגן התשובות. באם יגיע לייצור, סביר להניח שיחלוק מכלולים עם ה-Q1 העתידית של אודי. ואם נשפוט לפי העיצוב, היציאה שלו לשוק תגרום לצמיחה מוגברת של שערות לבנות אצל המתחרות, כמו: ניסאן ג'וק ורנו קאפצ'ור. או אם יוצב גבוה יותר, מתחרות דוגמת מאזדה CX-5.
 
 
הקונספט מבוסס פלטפורמת MQB, שרבים מדגמי פולקסווגן חולקים אותו, ביניהם גם הגולף. המרכב הקומפקטי בשילוב חישוקי הגלגלים הגדולים יוצרים מראה שקשה להתעלם ממנו. תוסיפו לזה יחידות תאורה צרות, סבכה קדמית אגרסיבית, פנסי ערפל עגולים וגדולים השתולים בתוך הפגוש הקדמי ודמוי מגן בתחתיתו, וקיבלתם עיצוב נאה ומרשים מאוד.
 
פולקסווגן T-ROC: שמיים פתוחים בשטח
צילום: מנהל 
פולקסווגן T-ROC. מלחיץ את המתחרים?
 
צללית הצד מזכירה יותר מכונית קופה ספורטיבית, רק מוגבהת. וזה משתנה כאשר גג ה-T אינו מורכב, שכן אז מורגש השוני בין קורת C הרחבה, הפונה בכיוון הפוך לקורת A הצרה. מאחור, יחידות התאורה הצרות משתלבות נהדר עם הפגוש האגרסיבי, ועם צמד המפלטים המרובעים וה'מאופקים' יחסית.
 
 
פולקסווגן T-ROC: שמיים פתוחים בשטח
צילום: מנהל
פרופורציות יחודיית כשהגג מוסר
 
תא הנוסעים נאה גם הוא, עם שילוב של צבע המרכב החודר גם פנימה בדמות פנלים אורכיים לאורך הדיפונים והדשבורד. בקונסולה המרכזית תמצאו צג מגע גדול, בדומה לטאבלט, ובקונסולה מתחתיו נמצאת בקרת האקלים הדיגיטלית. גלגל ההגה בעל שלוש צלעות ובורר ההילוכים רבוע ונאה.
 
 
פולקסווגן T-ROC: שמיים פתוחים בשטח
צילום: מנהל 
תא הנוסעים לא נראה רחוק מייצור
 
יחידת הכוח לוגמת סולר, נפחה 2 ליטר, פלוס ארבעה צילינדרים, נעזרת במגדש טורבו ומפיקה 184 כוחות סוס וכמעט 40 קג"מ. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בת שבעה יחסי העברה שמורידה את הכוח אל ארבעת הגלגלים, מה שמבטיח ביצועים די טובים, עם יכולת שבילים לא רעה.
 
 
עדיין לא ידוע אם דגם הקונספט של פולקסווגן, ה-T-ROC, יגיע לפס הייצור. אם כן, הולך להיות לא פשוט למתחרים.