גרסאות סטיישן פסיכיות זה לא קונספט חדש. לפני קצת יותר משבועיים עשינו מחווה להולדת ה-RS2 מבית אודי, שחגגה בדיוק 25 שנה מאז הגיחה לאוויר העולם. ביצועיה היו כשל מכונית ספורט קיצונית, והאריזה – משפחתית לגמרי. היום זה כבר הפך לטרנד, גרסאות ספורטיביות זוכות למרכב סטיישן: החל מפיג'ו 308GTI העתידית או סקודה אוקטביה VRS, ועד לאודי RS6 – מכונית סופר חזקה ומאד יקרה, ועכשיו תור יגואר, שיוצאת עם גרסת קצה נוספת של יגואר XF.
 
 
יגואר רוצים להיכנס לסגמנט הלא ממש טבעי הזה, ומציעים ביצועים קיצוניים במרכב משפחתי להפליא. מכונית הסלון מבית יגואר – ה-XF, קיבלה גרסה ספורטיבית למדי בצירוף אותיות ה-R-S. גרסה ספורטיבית זו תוצע מעכשיו גם למרכב הסטיישן שיקרא: XFR-S ספורטברייק (Sportbrake).
 
 
סטיישן אבל לפניך – יגואר XFR-S ספורטברייק
צילום: מנהל 
מכונית ספורטיבית באריזה משפחתית
 
מעיצוב הסטיישן הזו קל להבחין מהו ייעודה: הפגוש האגרסיבי עם פתחי האוויר הגדולים, חישוקי הגלגלים גדולי הקוטר (20 אינץ'), הדיפיוזר בפגוש האחורי ורביעיית המפלטים מעידים שבתא המנוע לא נמצאת יחידת כוח רכרוכית.
 
 
ואכן, בתא המנוע תמצאו את אותה יחידת הכוח שנמצאת במרכב הסדאן: מנוע בנפח 5 ליטר בתצורת V8, הנעזר במגדש-על שמסייע להפיק 542 כוחות סוס. יחידת הכוח הזו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה, המעבירה את הכוח היישר אל צמד הגלגלים האחוריים, כשרוחב כל אחד מהם עומד על 295 מ"מ.
 
 
סטיישן אבל לפניך – יגואר XFR-S ספורטברייק
צילום: מנהל 
מנוע בנפח 5 ליטר בתצורת V8, הנעזר במגדש-על
 
הביצועים? איזו שאלה – מעולים. 4.8 שניות ייקח לכם להגיע מאפס למאה קילומטרים בשעה. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית(!) ל-300 קמ"ש, ואל דאגה, ביגואר דאגו שתוכלו גם לבלום כמו שצריך – היגואר XFR-S ספורטברייק מצוידת בבלמים בקוטר 380 מ"מ בסרן הקדמי ו-376 מ"מ בסרן האחורי.
 
 
דיברנו על ביצועים ושכחנו לציין כמה היא מפנקת ומפוארת, סתם לדוגמה, חובבי המוסיקה שביננו יזכו ליהנות ממערכת שמע בת לא פחות מ-18 רמקולים. כי אם כבר מוזיקה, אז למה לא להרגיש כמו בהופעה.
 
החדשות הפחות טובות הן, שלארץ המכונית הזו כנראה לא תגיע. שכן, אין ייבוא סדיר של דגמי סטיישן רגילים של יגואר XF מבית יגואר, אז אתם יכולים להפסיק לחסוך.