פולקסווגן גולף, המכונית שהפכה את שילוש האותיות GTI למשהו מיוחד, מנסה את כוחה בסגנון ספורטיבי חדש – כזה שלא מזהם, או מזהם ממש קצת בכל אופן. בדרך כלל, מכוניות ספורטיביות עם ביצועים טובים נחשבות למכוניות מזהמות, וההסבר פשוט. ביצועים טובים = הרבה כוח. הרבה כוח = הרבה סוסים. וסוסים צריכים לאכול. במקרה הזה הם אוכלים דלק. אבל (על פי הנייר לפחות), פולקסווגן מספרים שהצליחו למצוא פתרון חלקי לבעיית הזיהום.
 
 
חלוצת ההיבריד-ספורט הייתה הונדה, שלפני ארבע שנים הביאו לנו את ה-CR-Z – מכונית קופה היברידית, שמתהדרת בצריכת דלק ונתוני זיהום נמוכים, יחד עם ביצועים סבירים בקו ישר והתנהגות כביש טובה. בניגוד להונדה, שהציגה דגם חדש לגמרי, כאן בפולקסווגן החליטו להציג גרסה נוספת לגולף. הגרסה האתלטית-אך-חסכונית שלה תיקרא גולף GTE (ר"ת של Electric Grand Tourer). ה-GTE, בניגוד לאותה CR-Z, תהיה היברידית פלאג-אין – כזו שתאפשר טווח נסיעה חשמלי גדול יחסית.
 
פולקסווגן גולף GTE – מחבקת עצים אתלטית
צילום: מנהל 
פולקסווגן גולף GTE. ביצועים טובים וצריכת דלק מצויינת
 
העיצוב, כבכל גולף, מאופק ובוגר. לא תמצאו כאן ספוילרים ושאר תוספות, כאשר הגרסה הזו תבודל מאחיותיה בפס כחול בסבכה הקדמית, שיזלוג אל תוך יחידות התאורה הקדמיות. היא גם מקבלת חישוקים חדשים בקוטר 18 אינץ', אבל אלו בערך כל ההבדל בינה לבין שאר בנות המשפחה. תא הנוסעים גם הוא נשאר מאופק, כאשר מספר אזורים בתא יעוטרו בסמלי הגרסה, יחד עם אותו פס כחול עדין.
 
 
יחידת הכוח משלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. מנוע הבנזין שנבחר הוא מסדרת ה-TSI המוכרת של היצרנית, בנפח 1.4 ליטר, בעל ארבעה צילינדרים, מגדש טורבו, והספק שעומד על 148 כ"ס. המנוע החשמלי מפיק 102 כ"ס, ויחד ההספק המשוקלל עומד על 201 כ"ס, והמומנט על לא פחות מ-35.6 קג"מ. אל השילוב הזה משודכת תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד בת שישה יחסים שמעבירה את הכוח היישר אל הגלגלים הקדמיים. הביצועים די מרשימים: תאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה נמשכת 7.6 שניות (7.5 שניות בגולף GTD החסכונית, 6.5 שניות בגולף GTI המוכרת) והמהירות המרבית מתייצבת על 210 קילומטרים בשעה.
 
פולקסווגן גולף GTE – מחבקת עצים אתלטית
צילום: מנהל
פולקסווגן גולף GTE. תעלה על הכבישים עוד השנה
 
משקל מכונית גבוה ב-130 קילוגרמים מה-GTI, ועומד על 1,520 קילוגרמים סה"כ. טעינה מלאה של הסוללות אורכת 4 שעות, והן מספיקות ל-50 קילומטרים של נסיעה חשמלית נטו. בנסיעה משולבת (בנזין+חשמל) ורגועה, כאשר הסוללות טעונות במלואן, ה-GTE תוכל לכסות לא פחות מ-930 ק"מ על מיכל דלק אחד, לפי דברי פולקסווגן. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על לא פחות מ-66.2 ק"מ לליטר. מרשים.
 
 
כאמור, פולקסווגן גולף תוצג בגרסת ה-GTE החסכונית-ספורטיבית (או שאולי ספורטיבית-חסכונית?) בתערוכת ז'נבה הקרובה. פולקסווגן מוסרת שמכוניות ראשונות יגיעו ללקוחות לקראת סוף השנה הנוכחית. במידה וה-GTE תעמוד במבחן המציאות, ותציג נתוני צריכת דלק מרשימים שכאלו, יש כאן בשורה לחובבי העצים, או סתם טיפוסים חסכוניים שמתקשים לוותר על הביצועים.