אתמול סיפרנו לכם על הגרסה המחודשת של פורד פוקוס, אשר עברה שינוי דרמטי למדי בהופעה. היא תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה, אולם אלינו המכונית תגיע רק בשנה הבאה. הסיבות לכך קשורות בעיקר לשינויים בפריסת מפעלי הייצור של פורד באירופה (שנערכו מחדש בגלל המשבר המתמשך בשוק הרכב שם), ועימם גם עיכובים צפויים בייצור הדגם החדש.

בנוסף, כמו שקורה לא פעם, הגעתה של הפוקוס המחודשת תתעכב גם בשל ייצור הגרסאות האוטומטיות הפופולריות בארץ, שצפוי להתחיל בשלב מאוחר יותר. כך, המכוניות הראשונות של הפוקוס המחודשת צפויות להגיע אלינו רק בתחילת שנת 2015.
פורד פוקוס המחודשת תגיע אלינו בשלבים
צילום: מנהל
הפוקוס המחודשת תגיע אלינו רק בשנה הבאה

בתחילת הדרך, הגרסאות המחודשות שיגיעו אלינו יוצעו עם המנועים והתיבות המוכרים מהדגם הנוכחי, כולל (כמובן) גרסת הלחם והחמאה של הדגם – 1.6 אטמוספרי (125 כ"ס) עם תיבת הפאוורשיפט (רובוטית כפולת מצמדים) של פורד. רק לקראת סוף השנה הבאה יוחלפו יחידות הכוח האלה במנועי האקובוסט הקטנים והמוגדשים החדשים שהוצגו בתקופה האחרונה.

התוכנית כרגע מדברת הן על שימוש במנוע ה-1.0 ליטר (שלושה צילינדרים) המוגדש שמייצר 125 כ"ס בגרסתו החזקה, והן במנוע ה-1.5 ליטר המוגדש והחדש. אלה יחליפו את מנועי ה-1.6 וה-2.0 ליטר המוכרים. ואולם, ייתכן שפורד ישראל תבחר להתמקד רק במנוע ה-1.5 ליטר שמוצע בשני הספקים 150 ו-180 כ"ס. מכיוון שהתאריך המדובר עדיין רחוק מאוד, ייתכן גם עיכוב בהחלפת המנועים עד לתחילת 2016.
פורד פוקוס המחודשת תגיע אלינו בשלבים
צילום: מנהל
מנועי האקובוסט צפויים להגיע רק בסוף שנת 2015

למרות זאת, פורד ישראל עשויה להעדיף לשווק את פורד פוקוס המחודשת כבר מתחילת הדרך עם המנועים החדשים. מהלך שכזה צפוי לעכב במעט את הגעת המכונית המחודשת, אך יכול לתרום לאפקט הגעה מרשים יותר בזכות היצע מנועים חדש ומודרני יותר.