שברולט קורבט, שהושקה בשנת 1953, היא אחת ממכוניות הספורט האייקוניות של ארצות הברית. אין אמריקאי שלא עובר בו רטט כאשר מוזכר שמה. מכונית ספורט שלא מתביישת לעמוד מול המתחרות האירופיות בלבן, בכל הנוגע לביצועים, ונמכרת במחיר נמוך משמעותית. האמריקנים כל כך גאים במכונית הספורט שלהם שהקימו מוזיאון שמספר את סיפורה.

אף אחד לא הכין את מפעילי המוזיאון למפגש עם תופעה ישראלית דיי מוכרת – הבולענים. אנחנו רגילים לשמוע על בולענים באזור ים המלח, שכמעט הוכתר כאחד משבעת פלאי העולם החדשים. האדמה פוערת פיה והופ – נפער בור בגובה של עשרות מטרים ללא כל אזהרה. אבל זה אצלנו, מה שקרה לפני סוף השבוע האחרון בקנטאקי שבארצות הברית, גבה מחיר של שמונה מכוניות קורבט שונות.
צילומים מהמוזיאון, יום לאחר האירוע

בשבוע שעבר נפער בולען מתחת למוזיאון הקורבט הלאומי שבקנטאקי, ארצות הברית. במרכז אולם התצוגה נפער בור ענק ששאב לתוכו לא פחות משמונה דגמי שברולט קורבט נדירים, אחת מהן הייתה קורבט המיליון שיוצרה. כולן נמצאו בעומק של כמעט עשרה מטרים מתחת לרצפת המוזיאון. הבור נפער בשעה חמש וחצי בבוקר לערך, ואם להסתכל על חצי הכוס המלאה, טוב שהאסון לא התרחש בשעה שהמוזיאון היה פתוח למבקרים.

נכון לעכשיו, שאר המכוניות הוצאו מהאולם והמוזיאון נסגר זמנית. אך אל תזילו דמעה, המוזיאון שאמור היה לחגוג 20 שנים באוגוסט הקרוב, יעבור שיפוץ שייגמר עוד לפני תחילת החגיגות. בתקווה שנזכה לראות גם כמה מכוניות משוחזרות.
הקטע שתפסה מצלמת האבטחה