היצרנית הקוריאנית קיה חושפת בימים אלו, בתערוכת שיקאגו, את הרכב החשמלי הראשון שלה בייצור סדרתי שישווק גם במערב. כפי שסיפרנו לכם בעבר, החשמלית העולמית הראשונה של קיה מתבססת על הדור החדש של קיה סול. השיווק בארצות-הברית צפוי להתחיל כבר ברבעון השלישי השנה, ומיד לאחר מכן הוא יתרחב גם לאירופה.
 
 
יחידת הכוח החשמלית של הסול EV משתמשת בסוללת ליתיום-פולימר (סוג של סוללת ליתיום-יון) בקיבולת 27 קילוולט. טעינת המכונית יכולה להתבצע גם משקע 120 וולט, וגם משקע 240 וולט, כאשר פתח ה"תדלוק" נמצא מאחורי דלת הזזה קטנטונת בשבכה הקדמית. טעינה מלאה של הסוללות (כשהן מרוקנות לגמרי) תיארך 24 שעות בשקע 120 וולט. טעינה בשקע 240 וולט לעומת זאת תימשך כ-5 שעות. בנקודת טעינה מהירה, ניתן יהיה לטעון 80% מקיבולת הסוללות ב-33 דקות.
 
 קיה סול חשמלית בייצור סדרתי
צילום: מנהל
קיה סול EV. החשמלית הראשונה של קיה לשוק המערבי
 
הסוללות מוקמו ברצפת הסול EV, מה שיוצר מרכז כובד נמוך יותר המעניק יתרון בכל הנוגע לאחיזה והתנהגות. אך החיסרון מגיע בדמות מרווח רגליים ליושבים מאחור שצומצם במעט. סוללה מלאה צפויה להספיק לטווח נסיעה של 130 עד 160 קילומטרים, נמוך במעט ממה שהצהירה קיה במקור.
 
 
הספק המנוע החשמלי של הסול EV עומד על 108 סוסים והמומנט על כ-29 קג"מ. הביצועים לא רעים בכלל – 12 שניות, זה הזמן שלוקח לרכב הפנאי להאיץ מעמידה ל-100 קילומטרים בשעה, והמהירות המרבית הוגבלה ל-145 קילומטרים בשעה.
 
 קיה סול חשמלית בייצור סדרתי
צילום: מנהל
קיה סול EV. טווח הנסיעה נע בין 130 ל-160 ק"מ
 
בכל הנוגע לעיצוב חיצוני, הסול החשמלית מקבלת סממנים אופייניים לחיסכון. שילובי הצבעים של הסול החשמלית יהיו "רגועים" וכוללים שילוב לבן ומעט כחול, כחול כבסיס ומעט צבע לבן או שילוב של לבן וכסף. חישוקי המכונית יהיו מלאים יחסית, למען תהיה פחות התנגדות רוח, מה שתורם לשיפור טווח הנסיעה. תא הנוסעים עשיר בחומרים ידידותיים לסביבה, וחלקו נבנה מפלסטיק שעשוי מחלקיקים של קני סוכר.
 
כאמור, השיווק בארה"ב יחל ברבעון השלישי של השנה, כאשר בהמשך היא תגיע גם לאירופה. האם נראה אותה אצלנו? עוד מוקדם מדי לקבוע.