מותג היוקרה האמריקני של פורד, לינקולן, חשף את הנביגייטור החדש – התשובה של לינקולן לקאדילק אסקלייד. בדומה לענק של קאידלק, גם הנביגייטור מוגדר רכב פנאי ב"גודל מלא" – וזה אומר שתמצאו כאן הרבה פח. האורך עומד על 525 ס"מ בגרסה ה"קצרה" (40 ס"מ יותר לגרסה המוארכת) והרוחב על לא פחות מ-200 ס"מ. לשם השוואה, טויוטה לנד קרוזר החדש, רכב שטח גדול במונחים ישראליים, נמתח לאורך של 476 ס"מ ורוחב של 188.5 ס"מ "בלבד".
 
 
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הנביגייטור מציג מראה אמריקני מובהק ומלא רושם. הוא נראה גדול (והוא אכן כזה כמו שאמרנו) ובעל חרטום כמעט אנכי עם נוכחות רבה, לא מעט בגלל גריל הפסים הענקי המתמזג עם יחידות התאורה הקדמיות. בפרופיל ניתן להתרשם מהחישוקים הגדולים (עד 22 אינץ'), שבהחלט מצליחים להתחרות ברושם שיוצרים חישוקי הענק של האסקלייד.
 
לינקולן נביגייטור: ענק אמריקני מתחדש
צילום: מנהל
חזית מלאת רושם
 
בתחום יחידת הכוח לינקולן דווקא מפתיעה ומציגה שינוי משמעותי, הן בהשוואה לדור הקודם והן בהשוואה למתחרים. בעוד אלו מאכלסים בחזית מנוע V8 עתיר נפח והספק (6.2 ליטר ו-420 כ"ס לאסקלייד), הנביגייטור עושה שימוש במנוע אקובוסט בתצורת V6, בנפח 3.5 ליטר "בלבד" הנושם דרך צמד מגדשי טורבו. ההספק עומד על 370 כ"ס והמומנט על כ-60 קג"מ (62 קג"מ לקאדילק). אלו עוברים לגלגלים האחוריים (קיימות גם גרסאות הנעה כפולה) דרך תיבת הילוכים אוטומטית למהדרין עם שישה יחסי העברה.
 
לינקולן נביגייטור: ענק אמריקני מתחדש
צילום: מנהל 
המנוע חורג מהנורמה בקטגוריה
 
תא הנוסעים יוצא נשכר מהממדים – בפנים תמצאו מקום אמיתי לשמונה מבוגרים, מבלי שתצטרכו להתפשר על נפח תא המטען, שמציע 512 ליטרים של נפח הטענה מאחורי השורה השלישית. וזה בגרסה הקצרה. הנוסעים בשורה הקדמית ייהנו ממסך מגע בגודל שמונה אינץ', מושבים עטויי עור, וכמיטב המסורת האמריקאית: שלל תוספות אבזור חשמליות ומחזיקי כוסות לרוב. גם הנוסעים מאחור לא יסבלו עם מושבים גדולים, שפע עור ומרחב נדיב.
 
לינקולן נביגייטור: ענק אמריקני מתחדש
צילום: מנהל
הנביגייטור מציע מרווח עצום לנוסעים
 
בינתיים תוכלו לראות אותו בתערוכת שיקאגו שתיערך בתחילת חודש פברואר, כאשר הייצור בארה"ב יתחיל בקיץ הקרוב. נראה אותו בישראל? בשיווק סדיר – כנראה שלא. בסוכנויות הייבוא האישי – יכול להיות שכן.