וייסמן GT MF4מי מכם לא מעוניין לבנות את מכונית חלומותיו? לא עוד משהו מהמדף, משהו שלכם ורק שלכם, שיהיה וירגיש מיוחד מאוד. ואם נגיד לכם שיש סיכוי לא קטן שזה יגרום לכם לפשיטת רגל? נכון, פתאום זה כבר לא כל כך אטרקטיבי כל העניין הזה. זו הסיבה שלא צצות בכל רגע נתון יצרניות מכוניות מיוחדות ושונות מהנוף המוכר יחסית של אקזוטיקה.

וגם אלו שכבר צצות, רובן המכריע לא שורד. לא רק בתחום האקזוטיקה, אפילו בתחום סדנאות החצר שבונות מכוניות נישה זולות יחסית, לא הרבה מצליחות לשרוד. אחת מיצרניות הבוטיק שהיה נראה שכן הצליחה לגדול ולהתרחב – הגיעה לפשיטת רגל. וייסמן שמה, ואנחנו כמעט בטוחים שהספקתם לשמוע עליה.
הסוף ליצרנית הבוטיק וייסמן?
צילום: מנהל
וייסמן MF3. המכונית הראשונה שייצרו האחים
בכל מקרה, וייסמן זו חברה גרמנית שנוסדה באמצע שנות ה-80 על ידי צמד אחים. עיקר החברה היה בייצור גגות למכוניות קבריולה, אך תמיד קינן בהם הרצון להגשים את חלומם ולייצר רודסטר משלהם. מסתבר שאם ממש רוצים משהו, נוקעים חזק ברגליים ומשקיעים המון-המון-המון כסף – מצליחים להשיג אותו בסוף.
הסוף ליצרנית הבוטיק וייסמן?
צילום: מנהל
וייסמן MF3. המנוע נלקח מב.מ.וו E46) M3) - שישה צילינדרים בטור המפיקים 342 כ"ס
השנה היא 1993 וצמד האחים מוציאים לאוויר העולם את הרודסטר הראשון לבית וייסמן. המתכון לדעתם פשוט: עיצוב רטרו, הנעה אחורית, תא נוסעים איכותי מאוד, ומנוע ותיבת הילוכים של גרמנייה אחרת, ב.מ.וו. הנתונים מרשימים: 231 סוסים הצליחו לגרום למכונית לזנק מעמידה למאה קמ"ש ב-5 שניות בלבד, לא מעט תודות למשקל המכונית הנמוך, רק 1,080 קילוגרמים.
הסוף ליצרנית הבוטיק וייסמן?
צילום: מנהל
וייסמן GTMF4. הוצגה בשנת 2003
בשנת 2009 החברה ייצרה את הדגם החזק ביותר שלה, ה-MF5. המנוע נלקח, כמו בכל הדגמים שלהם, מב.מ.וו, אבל לא סתם מנוע – זה היה V10 בעל הספק של 507 סוסים – היישר מגרסאות ה-M5 וה-M6 של היצרנית הבווארית. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש כבר הייתה בליגה הגבוהה ביותר: 3.9 שניות בלבד. המהירות המרבית הינה 311 קמ"ש. מחירה, אגב, דגדג את ה-200 אלף אירו (!).
הסוף ליצרנית הבוטיק וייסמן?
צילום: מנהל
וייסמן MF5. רף הביצועים עלה

אבל לא הכל ורוד בממלכת וייסמן. באוגוסט 2013 הגיש בית המשפט בקשה לחדלון פירעון של יצרניות מכוניות הבוטיק הגרמנייה, ומנגד בווייסמן הגישו בקשה לבטל זאת. מה יהיה? כרגע אחת המתלוננות ביטלה את התביעה, והיצרנית הקטנה הרוויחה מעט זמן כדי לנסות ולמצוא פתרון.
הסוף ליצרנית הבוטיק וייסמן?
צילום: מנהל
האם יש לוייסמן סיכוי לשרוד את המשבר?
כיום עובדים בחברה הקטנה כ-110 אנשים, והשמועות אומרות כי נמצאו משקיעים חדשים, ואולי גם בעל המניות העיקריות ישקיע עוד כסף במטרה להחזיק את החברה בחיים. האם כל זה יעזור? רק לאללה התשובות. אנחנו בינתיים ממשיכים לעקוב.
הסוף ליצרנית הבוטיק וייסמן?
צילום: מנהל
מפעל החברה בעיר דולמן שבגרמניה. מעוצב כשממית (לוגו החברה)