אופל קסקדה
עם החתירה ההחלטית של אופל לשיפור תדמיתה, הייתה זו רק שאלה של זמן עד שהיצרן הגרמני יחזור להציע מכונית קבריו. לא בגלל הכמות, כמובן, אלא בשל תשומת הלב שמכוניות כאלה מושכות. והפעם אופל בחרה לקרוא לה בשם שונה – קסקדה – ולא אסטרה קבריו. כך ניתן יהיה לייצר ארומה יוקרתית יותר ולגבות על כך פרמיה.

אחרי שאצה לאמץ את הגג הנפתח הקשיח בדור הקודם, מצטרפת הפעם אופל למגמת החזרה אל הבד. השיפור באיכות הבד מאפשרת ליהנות מהפרופורציות העדיפות והגמישות העיצובית שמאפשר הגג הגמיש, מבלי להקריב יותר מדי בצד הפרקטי. יחד עם השם הנפרד מגיע גם ניסיון ליצור מראה עצמאי, והתוצאה נאה – אך לא "מפילה".
אופל קסקדה במבחן דרכים
צילום: מנהל
אופל חזרה עם הקסקדה לגג בד
היכרות
מתחת לעור, הקסקדה עושה שימוש במרכיבים מוכרים. היא חולקת רוחב סרנים ובסיס גלגלים עם ה-GTC, והמתלה הקדמי עושה שימוש ברכיבי ה"היפר סטרט", שפגשנו ב-OPC, להפחתת השפעת הכוח על ההיגוי.

את הטעימה הקצרה מהקסקדה אני מתחיל עם גג פתוח, מעיל סגור וחימום למושבים ולהגה כדי להילחם בסגריריות הגרמנית. הקסקדה נעימה בתנאים אלה, אבל אני מעריך את האפשרות לסגור את הגג בתנועה (עד 50 קמ"ש) כאשר האוטובאן קרב. יש גבול לאהבת הרוח, בייחוד כשהמהירות עומדת להמריא והמעלות לצנוח.

17 שניות אחרי הלחיצה על המתג והקסקדה מתגלה כנעימה ולא רועשת, עדות לאיכות הגג. ובכלל היא מקבלת את פניי באווירה טובה, נעזרת בעור האדמדם והמושבים הנעימים, שיוצרים תחושה ספורטיבית ועשירה.
אופל קסקדה במבחן דרכים
צילום: מנהל
חולקת מכלולים עם גרסת ה-OPC
את המחוונים, שמשנים רקע במצב ספורט, ראינו כבר אצל אופל אסטרה וכך גם תצוגת המידע, שכמו חלק מהמתגים נראית מעט מיושנת. אבל יש מספר פיתויים כמו איוורור וחימום למושבים, או חימום להגה, שמוסיפים לאווירה.

מסגרת השמשה הקדמית, שמרגישה מעט קרובה למצח, מדרבנת אותי לאמץ תנוחה נמוכה יותר. אופל מתגאים במקום לארבעה נוסעים אמיתיים, ויחסית לז'אנר הם כנראה צודקים. אבל במציאות המרחב מתאים יותר בעלי מידות צנועות עם מקום סביר לרגליים אך מחסור מסוים לראש (רק כשהגג סגור).

על הכביש
הקסקדה שלי חמושה במנוע ה-SIDI החדש, שמייצר 170 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. הקסקדה אינה מרגישה נמרצת אלא פונה לצד הנעים ונטול המאמץ. היא צוברת מהירות בנחת (9.9 שניות למאה קמ"ש), ואינה נזקקת לסל"ד גבוה, אך חסרה מעט מחץ.
אופל קסקדה במבחן דרכים
צילום: מנהל
הקסקדה צוברת מהירות בנחת
נוחות הנסיעה סבירה, אבל נראה שהקסקדה מעט נחבטת על מהמורות גדולות עם רמזים לעיוות קל של המרכב. נו טוב, זה אופייני לקבריו. ההיגוי, אולי בגלל שיפור המתלה, פחות מלאכותי מבאסטרה הרגילה ומעט יותר ישיר וליניארי, וההתנהגות מאוד צפויה ובטוחה.

באופל אוהבים לדבר על הקסקדה כקבריו גדולה, מקבילה ל-A5 הפתוחה אבל מעט זולה ממנה. לא בטוח שהייתי אץ לאמץ את הגישה בארץ. אחרי הכול, במכונית שעיקר תכליתה היא להיראות, השם הוא מרכיב חשוב בתמורה. מאידך, אם היא תוצע במחיר סביר היא תתנחל בתחום שריק כרגע ממתחרים.