ראלי דקאר 2014
עם קרוב ל-500 משתתפים, מרוץ הדקאר ה-35 במספר ייצא ביום שבת הקרוב (4 בינואר) לדרך מרוסאריו, שבסנטה-פה ארגנטינה. זו הפעם השישית ברציפות שהמרוץ הזה נערך בדרום אמריקה, במקום לצאת מפריז ולהסתיים בדקאר ולעבור ביבשת שבה נולד – אפריקה. ואולם, למרבה הצער ועם חוסר היציבות ביבשת השחורה ובמיוחד באזורים בהם עבר המסלול, קשה לנחש מתי ואיך יחזור ה"דקאר" האגדי למקום שהולם אותו יותר מכל, ושעבורו נוצר על ידי טיירי סאבין – נהג הראלי ההרפתקן.

המרוץ של 2014 יזנק מארגנטינה, יעבור לראשונה בהיסטוריה לפרק זמן קצר בבוליביה ויסתיים בצ'ילה ב-18 בינואר. המרחק אותו יעברו המכוניות יהיה 9,374 ק"מ, מתוכם 5,522 ק"מ של קטעים תחרותיים (קצת פחות מכך לאופנועים ולמשאיות).
ראלי דקאר יוצא לדרך
צילום: מנהל
מיני תזכה בפעם השלישית ברציפות?
הפייבוריטית המסתמנת לניצחון בתחום המכוניות, היא המיני קאנטרימן שניצחה בשנתיים האחרונות. קבוצת X-רייד הגדולה מסתערת על הראלי עם 11 מכוניות כאלה, כשבראשן עומד סטפן פטרהנסל שניצח בדקאר 11 פעמים (לרוב על אופנוע). זו כמובן לא המיני שאתם מכירים, אלא מפלצת חזקה למדי שחמושה במנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל שמייצר 307 כ"ס. ברשימת המשתתפים המעניינים נמצאת גם האבל, תת-מותג הפנאי של גרייט וול הסינית וכמובן הבאגי של פיליפ גאש, שנהנה מחסות של רד-בול ואשר בה ינהג קרלוס סיינז הוותיק והמוערך.