למבורגיני הוראקאן
הגאייארדו הוותיקה עוד לא הספיקה להתקרר מאז למבורגיני הודיעה על הפסקת ייצורה, וכבר היצרנית מסנטה אגתה מציגה את המחליפה – למבורגיני הוראקאן (Huracan), או בשמה המלא – הוראקאן LP 610-4. המחליפה הטרייה נכנסת לנעליים גדולות מאוד, שכן הגאייארדו (שהוצגה בשנת 2003) הייתה המכונית הנמכרת בהיסטוריה של היצרנית, עם 14,022 יחידות שיוצרו משלל הגרסאות במהלך השנים. אז איך היא מתכננת למשוך אליה את הקונים?
שור נוסף נתן את שמו: למבורגיני הוראקאן
צילום: מנהל
מזכירה את האוונטדור
קודם כל, בעזרת העיצוב החיצוני כמובן – שהינו קרבי ומוחצן כמצופה מלמבורגיני ו... דומה לאוונטדור. למרות שהיצרנית מרחיבה על פילוסופיית העיצוב הנקייה וה"טכנולוגית" שיושמה בתהליך העיצוב של המכונית החדשה, קשה שלא לראות את הדמיון (הגדול) בינה לבין מכונית-העל של היצרנית. מצד שני, כשמודל החיקוי נושא את סמל השור הזועם ובעל עיצוב מוצלח כשל האוונטדור – קשה לנו לבוא בתלונות...
גם תא הנוסעים מציג דמיון לזה של האחות הגדולה, אך לוקח צעד קדימה את המשחק עם הזווית וצורת המשושה (מרכז גלגל ההגה, פתחי המיזוג, לוח המחוונים הדיגיטלי ועוד).
המנוע שומר על המיקום (מרכזי) וגם על תצורת ה-V10 של הגאייארדו (אפילו הנפח נותר זהה עם 5.2 ליטר), אך לטענת למבורגיני מדובר במנוע חדש לחלוטין – שאף עושה שימוש במערכת הזרקה ישירה ומערכת הזרקה עקיפה. ההספק המרבי עומד על 610 כ"ס ב-8,250 סל"ד (לעומת 570 כ"ס בגרסאות מאוחרות וחזקות של הגאייארדו) והמומנט על 57 קג"מ ב-6,500 סל"ד. הכוח, כמקובל בלמבורגיני של הימים האלו, עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת רובוטית כפולת מצמדים (LDF בלשון למבגורגיני) עם שבעה הילוכים. אלו מסייעים להוראקאן להאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות ול-200 קמ"ש ב-9.9 שניות בלבד, בדרך ל"יותר מ-325 קמ"ש", כך למבורגיני.
שור נוסף נתן את שמו: למבורגיני הוראקאן
צילום: מנהל
מנוע V10 מרכזי חדש שמפיק 610 כ"ס
למרות שלמבורגיני מרחיבה על שימוש בחומרים קלי משקל בתכנון השלדה ושאר רכיבים (אלומיניום וסיבי פחמן), ההוראקאן מעמדיה את כף המאזניים על 1,422 ק"ג (לעומת 1,380 ק"ג לפרארי 458 איטליה או כ-1,430 ק"ג לגאייארדו). בכל מקרה, למבורגיני מבטיחה להתנהגות כביש ספורטיבית ומהנה. למבורגיני תציע שלושה מצבים לכיול מערכות הרכב – כביש (Strada), ספורט או מסלול (Corsa) – כאשר כל אחד מהם ישפיע על תגובת תיבת ההילוכים, המנוע, מערכת ההנעה הכפולה ופעולת בקרת היציבות. ההוראקאן תגיע כסטנדרט עם בלמים קרמיים, וכאופציה בתוספת תשלום יוצעו מתלים מגנטיים והגה בעל יחס העברה משתנה.
השם של המכונית, כמו שנוהגת למבורגיני, נלקח מעולם מלחמות השוורים. הפעם בחרה למבורגיני בשור הוראקאן, שהיה ידוע באומץ ליבו וברוח הלחימה שלו, כך למבורגיני. לנו רק נותר לקוות שההוראקאן החדשה תהיה לו דומה באופייה. הלמבורגיני החדשה תוצג רשמית בתערוכת הרכב בדטרויט ותגיע ללקוחות הראשונים באביב 2014.
פרידה אחרונה מהגאייארדו