למבורגיני גאייארדו סקוודרה קורסה
בסוף חודש נובמבר ירדה הגאייארדו האחרונה מפס הייצור של למבורגיני בסנטה אגתה – ספיידר פרפורמנטה LP 570-4 בצבע אדום שנרכשה על ידי אספן פרטי.
 
החברה האיטלקית הציגה את הגאייארדו לפני כעשור, ומאז היא הפכה למכונית הנמכרת והמצליחה בתולדות היצרנית, עם 14,022 יחידות שיוצרו בסך הכול. מדובר על קרוב למחצית מסך המכירות הכללי של למבורגיני לאורך השנים, שבנתה 30,000 מכוניות מאז הקמתה בשנת 1963. הגאייארדו הקפיצה את ממוצע המכירות השנתי של החברה מ-250 יחידות בארבעה העשורים הראשונים לקיומה, ל-2,000 יחידות בשנה במשך העשור האחרון. נתונים שבוודאי משמחים את בעלת הבית – אודי.
 
בניגוד לספינות הדגל של למבורגיני שיוצרו במקביל אליה, תחילה המורצ'ילאגו ולאחר מכן האוונטדור, הגאייארדו צוידה במנוע V10 ולא ב-V12 המסורתי. כמו כן, עד לסוף העשור הקודם הציעה החברה את הגאייארדו עם הנעה כפולה בלבד, ורק בשנת 2009 הוצגה גרסת הנעה אחורית, לטעמם של חובבי נהיגה רבים.
 
במהלך שנות ייצורה זכתה הגאייארדו לאינספור גרסאות מיוחדות, קיצוניות ואפילו כאלה המיועדות לשימוש המשטרה. לכבוד סיום חיי הדגם המצליח של היצרנית האקזוטית, החלטנו שהגיע הזמן להיזכר בכמה מהן.
 
LP 550-2 ולנטינו בלבונימהדורה מוגבלת שנושאת את שמו של נהג המבחן המיתולוגי של למבורגיני. 250 יחידות בלבד שנבנו לכבוד פרישתו וכהוקרה ליותר מ-40 שנות עבודתו של בלבוני בחברה. לבקשתו, גרסה זו יוצרה עם הנעה אחורית (יוצא דופן בעידן הנוכחי של היצרנית), לצד כמה שינויים מכאניים ושיפורים אווירודינאמיים מסוימים. עם משקל יבש בסך 1,380 ק"ג ו-550 כ"ס, ה'בלבוני' מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, בדרך ל-320 קמ"ש מרביים.
 
למבורגיני גאייארדו – הסוף
צילום: מנהל 
ולנטינו בלבוני  גוייס על ידי פרוצ'יו למבורגיני בעצמו וזכה לכבוד המגיע לו עם סיום עבודתו בחברה 
 
LP 560-4 פוליציה – תרומה של למבורגיני למשטרה האיטלקית, שמשרתת את מחלקת התנועה של משטרת לאציו. הגאייארדו המשטרתית מייצרת 560 כ"ס, המאפשרים תגובה מהירה של כוחות השיטור לשמירה על הסדר הציבורי ומענה זריז במקרי חירום רפואיים. מזל שצריך לשמור על החוק.
 
למבורגיני גאייארדו – הסוף
צילום: מנהל 
איך אומרים "עצור בצד" באיטלקית?
 
LP 570-4 סופרלגרה/ספיידר פרפורמנטה – גרסאות קלות וחזקות יותר לקופה ולספיידר. שימוש נרחב בסיבי פחמן מפחית את המשקל ב-70 ק"ג בסופרלגרה ו-65 ק"ג בגרסה הפתוחה. מנוע ה-V10 בנפח 5.2 ליטר מייצר 570 כ"ס ומאיץ את הראשונה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, ואת השנייה ב-3.9 שניות. המהירות המרבית בשתיהן חוצה במעט את רף ה-320 קמ"ש.
 
למבורגיני גאייארדו – הסוף
צילום: מנהל 
סופרלגרה  3.4 שניות ל-100 קמ"ש
 
LP 570-4 סופר טרופאו סטרדלה – מהדורה מוגבלת שיוצרה ב-150 עותקים בלבד. הנתונים הטכניים לא שונים משאר גרסאות ה-LP 570-4, אך למבורגיני ניסתה להעניק לסטרדלה תחושה מוגברת של מכונית מסלול לכביש הציבורי עם ספוילר אחורי מוגדל ומכסה מנוע עם מנגנון לשחרור מהיר. בנוסף, הצבע האדום של מהדורה זו מסמל את המסורת האיטלקית במרוצי מכוניות, כך למבורגיני. תשפטו אתם אם הצליח לה.
 
למבורגיני גאייארדו – הסוף
צילום: מנהל 
סופר טרופאו סטרדלה  150 עותקים בלבד
 
LP 570-4 סקוודרה קורסה – מהדורה זו הוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה, ולטענת למבורגיני היא הדבר הקרוב ביותר למכונית מסלול (נשמע מוכר, לא?). היא מבוססת על הסטרדלה ולמעשה מציעה את אותם מאפיינים ונתונים טכניים. נגיעות קלות ביותר (למשל פסים לאורך המרכב בצבעי הלאום האיטלקיים) ומספר אפשרויות לצבע המרכב, הופכים אותה לגרסה נוספת של הגאייארדו LP 570-4. למרות שאין בה שום חידוש אמיתי, היא עדיין נראית מעולה.
 
למבורגיני גאייארדו – הסוף
צילום: מנהל
הסקוודרה קורסה מוצגת בשנת היובל של למבורגיני