שברולט עוזבת את אירופה
עשור אחרי שמותג שברולט הושק מחדש באירופה הוא יעזוב בסוף שנת 2015 את היבשת הקלאסית כדי להתמקד בשווקים רווחיים יותר. הצעד הלא שגרתי הזה בא אחרי ששברולט לא הצליחה להתרומם ולהשיג מכירות מספקות באירופה, כאשר חלק מזה נובע כמובן מהמיתון הגדול ביבשת. כדאי לזכור שבאירופה המעבר של מבחר המכוניות מדייהו לשברולט התקבל יותר בציניות מאשר בשוק הישראלי.
שברולט עוזבת את אירופה
צילום: מנהל
למרות השאיפות להפוך למותג גלובאלי שברולט תעזוב את אירופה בסוף 2015
שברולט תישאר ברוסיה, ובמדינות חבר העמים וייתכן שבשווקים מזרח אירופאיים נוספים. כמו כן, שברולט ישראל כבר הודיעה שהמהלך לא אמור להשפיע על הפעילות המקומית של המותג, אבל הוא בוודאי לא יקל עליה.

בג'נרל מוטורס מספרים שהמהלך בא כדי לאפשר לקבוצה להתרכז בהצלחת המותג אופל, ולמנוע את התחרות הפנימית שלה עם שברולט שניסתה לטפס במעלה השוק מבחינת תדמית בתקופה האחרונה. זה יסייע לג'נרל גם להתמקד בהשקה המחודשת של קאדילק באירופה. אבל המהלך בפירוש מעיד שג'נרל מוטורס שוב פועלת בחוסר עקביות, וגם אינה מצליחה בניהול נכון של מותגיה והתחרות שביניהם. ולמרות שבג'נרל מאמינים שהם יצליחו להביא את לקוחות שברולט לאופל אין לכך שם ערובה. מאידך, יש כאן פגיעה במוניטין של הקבוצה שכבר שנים דבקה על תוכנית להפוך את שברולט למותג גלובאלי. באופן מעט אבסורדי לשברולט תוכנית חסות רב-שנתית עם מנצ'סטר יונייטד שעלתה 560 מיליון דולר.
שברולט עוזבת את אירופה
צילום: מנהל
ג'נרל מוטורס מעוניינת לחזק את אופל על חשבון שברולט
לשברולט 1,900 סוכנויות באירופה (כמחציתן משרתות גם את אופל) שסגירתן תעלה ממון רב מן הסתם. שברולט תמשיך למכור באירופה דגמים אייקונים כמו הקורבט.
שברולט קורבט C7 סטינגריי החדשה בקרוב גם באירופה