למבורגיני הסירה את הלוט מעל גרסת-הנעה-אחורית חדשה המצטרפת למשפחת הגאייארדו. אין לזלזל בחשיבותה של סדרה זו לחברה, בתרומתה הרבה להצלחת למבורגיני עם 9,000 יחידות שכבר נמכרו.
שמה המלא של המכונית החדשה הוא LP 550-2 Valentino Balboni ולאלו מכם שלא מזהים את ההשראה נאמר כי זהו שמו של נהג המבחן האגדי של החברה.

ולנטינו בלבוני (בתמונה למטה, לצד ה-LP 550-2) עובד בלמבורגיני מאז ימי המיורה המהפכנית והמנהל אשר בחר בו לעבודה עוד ב-1967 היה לא אחר מפרוצ'יו למבורגיני, מייסד החברה, באופן אישי. המוטו של ולנטינו הנו שבכל למבורגיני יש למצוא דיוק של מכונית מרוץ משולב ביכולת לסמוך עליה, כמו שסומכים על חברים. מן הסתם, נושא האמינות השתפר רבות מאז כניסת אודי לתמונה. מאז 1973, כל מכונית חדשה נבחנה תחת ידיו וכמעט כל המכוניות הסדרתיות עברו תחת ידיו נסיעת מבחן קצרה לפני מסירה ללקוח הסופי. אין ספק שלא חסרות לו "שעות למבורגיני".
למבורגיני גאייארדו LP550-2: Back to Basics
צילום: מנהל
לפי שיטת קביעת השמות הנהוגה כיום בלמבורגיני, הרי שגרסת ה-550 מצוידת בגרסה מעט מוחלשת של מנוע ה-5.2 ליטרים V10 – היא מקבלת 550 כוח-סוס, 10 כ"ס פחות מהגאייארדו הרגילה, LP560-4. השינוי הגדול הוא כמובן המעבר להנעה אחורית במקום כפולה, ובשל כך הוזזה תיבת ההילוכים הרובוטית e-Gear אחורה, בצמוד לסרן האחורי. ה-LP550-2 שוקלת 1,380 קילו, 120 ק"ג פחות מה-LP560, ולמרות אובדן ההנעה הכפולה מגיעה ב-3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 2 עשיריות יותר מה-LP560. המהירות המרבית היא 320 קמ"ש, 5 קמ"ש פחות.
למבורגיני רואה את גרסת ההנעה-האחורית החדשה כמיועדת לאלו המעדיפים חווית נהוגה טהורה ופשוטה יותר, ועל כך אנו חייבים למחוא כפיים. בשל היעדר ההנעה הכפולה הקבועה תזכה המכונית לזנב שמח יותר, ולמבורגיני מתייחסת לכך במפורש בהודעה לעיתונות ומזכירה את אופיו הלינארי של המנועכמאפשר שליטה קלה על החלקת הזנב. ה-LP550-2 אף מקבלת מערכת ESP חדשה עם מצב מיוחד, Corsa, המאפשר זוויות החלקה משמעותיות לפני שהמערכת נכנסת לפעולה. כל מערכות השילדה ואפילו האווירודינמיקה שונו והותאמו כדי להתאים לאופי החדש והמאד שונה של העברת הכוח; כל רכיבי המתלים כוילו מחדש, הצמיגים גם הם ייחודיים לגרסה זו. הדיפרנציאל האחורי מוגבל ההחלקה (עד 45 אחוז) תוכנן מחדש – הכל בכדי לעמוד בשינויים בשיטת ההנעה ובהתנהגות השונה הצפויה במכונית כזו ביחס לאחיותיה כפולות ההנעה.

בכדי לבדל את ה-LP550-2 מיתר אחיותיה למשפחה זוכה המכונית לפס לבן-זהב החוצה אותה לאורכה ול-8 אפשרויות צביעה שונות לגרסה זו. מאחורי החישוקים הקלים הצבועים אפור בהיר יוצעו הקליפרים בשחור, כתום או צהוב. המנוע המפואר יציץ מבעד למכסה פלסטיק שקוף ולא מתחת לחיפוי מתכת כיתר גרסאות הגייארדו. מושבי העור הכל-שחורים זוכים לפס לבן בהיקפם והצבע הלבן חוזר גם על העור העוטה את הקונסולה המרכזית. מערכת ניווט, מצלמה אחורית והאפשרות להעלות את גובה המכונית כדי לעבור על פני מכשולים יוצעו כסטנדרט. כל מכונית תזכה לחתימה אישית של נהג המבחן ולציון מספרה הסידורי מבין 250 מכוניות אשר תיוצרנה.

מחירה של המכונית כבר ננקב על-ידי למבורגיני ועומד על 162,000 אירו באירופה וכ-220,000 דולר בארה"ב, בשני המקרים לפני מסים מקומיים. אנו משערים כי גרסת רודסטר בדומה לאחות הגדולה, המורצ'ילגו לא תהיה חלק מהמגוון, למרות שלא ניתן לקבוע זאת בוודאות. גרסה משטרתית, בוודאות לא...