הונדה FCEV קונספט
הונדה משקיעה משאבים רבים במחקר ופיתוח של אנרגיות חלופיות, בדגש על תאי-דלק, כבר למעלה מעשור. היא הציגה את הדור הראשון של מכונית עם טכנולוגיה כזו, ה-FCX, עוד בשנת 2002. הדגם השני הושק בשנת 2008, תחת השם FCX קלריטי (Clarity), ואיפשר טווח נסיעה של כ-386 ק"מ באמצעות מימן בלבד. כעת, החברה היפנית מציגה באמריקה את הצעד הבא בהתפתחות מכונית תא הדלק שלה, עם הבכורה הרשמית ל-FCEV קונספט בתערוכת לוס אנג'לס.
עתיד תא הדלק על פי הונדה: FCEV קונספט
צילום: מנהל
עיצוב אווירודינאמי ומקום לחמישה נוסעים
ה-FCEV מרמזת על הדור הבא של מכונית תא הדלק מבית הונדה, שתושק בארה"ב וביפן בשנת 2015, ולאחר מכן תגיע גם לאירופה. היצרנית מתגאה בכך שיחידת הכוח (מנוע חשמלי ותא הדלק) מותקנת כולה בחזית, תחת מכסה המנוע. עובדה המאפשרת ניצול טוב יותר של חלל תא הנוסעים (ולראיה רכב התצוגה מציע 5 מושבים) וגמישות ביישום הטכנולוגיה במגוון סוגי מכוניות בעתיד.
כמו כן, בעיצוב המרכב הושם דגש על יעילות אווירודינאמית (הונדה לא מציינת מהו מקדם הגרר), לצד שיפור האפקטיביות של יחידת הכוח. החברה טוענת לעלייה של למעלה מ-60% בתפוקה, במקביל לירידה של 33% בגודל תא הדלק, בהשוואה ל-FCX קלריטי. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-482 ק"מ, כשהתדלוק עצמו יארך שלוש דקות.
עתיד תא הדלק על פי הונדה: FCEV קונספט
צילום: מנהל
מעל 480 ק"מ בין תדלוק לתדלוק
בדומה להונדה, גם יצרניות אחרות בתעשיית הרכב מקדמות את טכנולוגיית תא הדלק. לאחרונה סיפרנו לכם על ה-FCV קונספט שטויוטה מציגה בתערוכת טוקיו, אשר תושק אף היא בשנת 2015. בנוסף, גם יונדאי פעילה מאוד בתחום, ומייצרת גרסה מונעת מימן של ה-ix35.
יתרה מזאת, הונדה בעצמה חתמה השנה על הסכם שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס, במסגרתו צפויות השתיים לפתח ביחד מערכות תא-דלק ופתרונות לאחסון מימן, כשהפרויקט אמור להניב תוצאות עד לסוף העשור. כך שיהיה מעניין לעקוב בשנים הבאות ולראות האם יחידות כוח מונעות מימן אכן יהוו אלטרנטיבה ראויה למנוע הבעירה הפנימית.