טויוטה אקווה G ספורט
טויוטה חושפת את התוכניות שלה לתערוכת הרכב בטוקיו, שתיפתח בקרוב. היא (כצפוי) מתמקדת בעיקר בשוק הביתי. אך חלק מהחידושים רלוונטיים גם לשווקים שמחוץ ליפן.
גולת הכותרת מבחינת היצרנית היא ה-FCV – קונספט למכונית עם מנוע תא-דלק, שעתידה לצאת לשוק בשנת 2015. הגלגול האחרון של ה-FCV הוצג לפני כשנתיים, אך הגרסה הנוכחית מציגה מראה מגובש יותר ועשתה צעדים נוספים לקראת הייצור הסדרתי, כך טויוטה. המנוע החשמלי מפיק כ-135 כ"ס, וטווח הנסיעה בין תדלוקים עומד על 500 ק"מ לפחות. למרות שממדיה החיצוניים נדיבים (ה-FCV ארוכה וגבוהה מטויוטה קאמרי), היא מציעה מקום לארבעה נוסעים בלבד – כנראה בגלל המקום שתופסת יחידת ההנעה.
טויוטה תציג מכונית מונעת מימן בטוקיו
צילום: מנהל
טויוטה FCV קונספט - תהיה מכונית המימן הסדרתית הראשונה של טויוטה
לשמחתנו, טויוטה לא זנחה את חובבי הרכב, ותציג שתי מכוניות תצוגה ספורטיביות. הראשונה היא טויוטה אקווה G ספורט (בתמונה הראשית) – גרסה ספורטיבית לאקווה ההיברידית (המוכרת לכם כטויוטה פריוס C או כטויוטה יאריס הייבריד בגרסתה האירופאית). טויוטה לא מרבה לספר על המכונית, אך מוסיפה שהיא נעזרה בסדנת 'Gazoo Racing' היפנית בתכנון המכונית. מבחינת מראה חיצוני – האקווה G ספורט ניראת רעה במובן הטוב של המילה. גרסת הייצור של האקווה G ספורט לא עתידה לצאת מגבולות יפן, אבל אנחנו עדיין מחזיקים אצבעות ומקווים לראות יאריס ספורטיבית בעתיד. הספורטיבית השנייה היא טויוטה FT-86 פתוחה שהוצגה בתערוכת ז'נבה בתחילת השנה. טויוטה כמעט ולא שינתה בה דבר (למעט הצבע), וכרגע, גם לא מרחיבה על מועד ייצור לגרסה סדרתית, אך אנו מקווים שהעובדה שהיא מציגה אותה בשנית מעידה על התקדמות הפרויקט.
טויוטה תציג מכונית מונעת מימן בטוקיו
צילום: מנהל
טויוטה FV2 קונספט - חיבור בין נהג ומכונה
בנוסף, הציגה היצרנית קונספט לכלי תחבורה אישי (נוסע אחד) שעונה לשם FV2 (קיצור של Fun Vehicle 2). למרות שמדובר בכלי אישי, הוא ארוך (300 ס"מ) ורחב (160 ס"מ) מסמראט פורטו ורנו טוויזי הקטנות שיכולות להסיע שני נוסעים. ה-FV2 שם דגש על חיבור בין הנהג למכונה בעולם המודרני, כך טויוטה, והנהיגה בו נעשית בעמידה ע"י הטיית גוף הנהג. ה-FV2 מסוגל "לקרוא" את אופיו ומצב רוחו של הנהג ובהתאם לכך להציע לו יעדים רלוונטיים. בנוסף, ל-FV2 תהיה אפשרות להתאים את צביעתו ע"פ טעמו האישי ורצונו של הנהג.
טויוטה תציג מכונית מונעת מימן בטוקיו
צילום: מנהל
טויוטה JPN Taxi קונספט. בקרוב ברחובות יפן
מעבר לכך, הציגה היצרנית קונספט למונית חדשה וקונספט למיניוואן עם שבעה מקומות בשתי גרסאות ('ווקסי' מונעת בנזין ו'נואה' ההיברידית) תחת שני שמות שונים – כאשר שלושתן מיועדות לשוק היפני בלבד. המונית נקראת בפשטות 'JPN Taxi', ולה מבנה חיצוני המזכיר במידה מסוימת את המונית הלונדונית, אך טויוטה מתכחשת לקשר כלשהו עם האייקון הבריטי. היא מונעת באמצעות יחידת כוח היברידית ותוכננה כך שתאפשר נוחות מרבית לנוסעים. היא גבוהה (170 ס"מ) ובעלת רצפה נמוכה ופתח רחב שאמורים להקל על הכניסה והיציאה ממנה. הרצפה השטוחה ובסיס הגלגלים הארוך (275 ס"מ) אמורים להבטיח מרווח טוב מאחור.
טויוטה FT-86 'אופן' קונספט שהוצגה בתערוכת ז'נבה