סובארו WRX
שנתיים אחרי שהציגה את הדור החדש של סובארו אימפרזה, מציגה היצרנית היפנית את ה-WRX החדשה. הדור החדש אומנם מבוסס מכנית על האימפרזה, אך סובארו בחרה לבדל אותו מהמכונית המשפחתית ולקרוא לו בשם WRX בלבד.
 
 
ה-WRX החדשה מציגה מראה קרבי וספורטיבי, אך העיצוב רחוק למדי מזה של מכונית התצוגה שנחשפה מוקדם יותר השנה. היא שומרת על תצורת סדאן מקובלת יותר, וחסרה את מראה הקופה-ארבע-דלתות העתידני של מכונית התצוגה. ועדיין, היא מצליחה להראות עדכנית וספורטיבית יותר מהאימפרזה עליה היא מבוססת בזכות יחידות תאורה חדשות מלפנים (עם נורות לד), פגושים בעיצוב חדש, חצאיות צד, "זימים" מאחורי בתי הגלגלים וכמובן – כונס אוויר על מכסה המנוע. תא הנוסעים עבר גם הוא כמה שינויים. אלו כוללים דיפוני קרבון בקונסולה המרכזית, מושבי עור ספורטיביים, גלגל הגה חדש קטום בחלקו התחתון (ומצופה עור) ותפירה אדומה. בראש הקונסולה המרכזית הוצב מסך קטן (צבעוני) שיציג נתונים על ביצועי הרכב (לחץ גדישה למשל), ולוח המחוונים עודכן גם הוא.
 
סובארו הציגה את ה-WRX החדשה
צילום: מנהל
סובארו WRX. נפרדה מהאימפרזה בשם, אבל לא בבסיס המכני
 
ה-WRX דומה במידותיה לאימפרזה – האורך עומד על 459.5 ס"מ (פלוס סנטימטר), הגובה על 147.5 ס"מ (פלוס סנטימטר) ובסיס הגלגלים על 265 ס"מ (זהה). רק ממד הרוחב צמח בצורה משמעותית ועומד על 179.5 ס"מ (5.5 ס"מ יותר), כנראה עקב בתי הגלגלים המנופחים.
 
המנוע שבחזית הוא מסדרת ה-DIT החדשה של סובארו, וזה אומר שהוא בנפח 2.0 ליטר, בתצורת בוקסר, עם הזרקה ישירה וכמובן מוגדש טורבו. בגרסה זו המנוע מפיק 268 כ"ס (5,800 סל"ד) ו-35.6 קג"מ בטווח סל"ד רחב (2,000-5,200 סל"ד). המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית (6 יחסי העברה) או רציפה עם 8 הילוכים מתוכנתים מראש ('לינארטרוניק ספורט' ע"פ סובארו), והכוח יעבור לארבעת הגלגלים עם מערכת ההנעה הכפולה של סובארו. היצרנית לא פרסמה נתוני ביצועים, אך מרבה לדבר על כיול המתלים, ומבטיחה שאלו ישלבו בין נוחות בשימוש יום-יומי לבין התנהגות כביש ספורטיבית ומהנה.
 
סובארו הציגה את ה-WRX החדשה
צילום: מנהל
תא הנוסעים. נגיעות ספורטיביות כנדרש
 
ה-WRX שהוצגה בלוס אנג'לס תואמת את המפרט האמריקני, והשיווק שם יחל במהלך שנת 2014. נכון לרגע זה, סובארו לא מרחיבה על שיווק ה-WRX בגרסתה האירופאית.
 
סטיישן ספורטיבי
רחוק מתערוכת לוס אנג'לס, בטוקיו, מציגה סובארו אב-טיפוס לדגם חדש שהיא עתידה להשיק בקרוב – הלוורג (עליו סיפרנו לכם). הלוורג מגיע בתצורת סטיישן והוא ארוך למדי (469 ס"מ), אך שאר המידות קרובות לאימפרזה (ואורך בסיס הגלגלים זהה), מה שגורם לנו לחשוב שמדובר בגרסת סטיישן מוארכת למשפחתית של סובארו. העיצוב מודרני-ספורטיבי עם תפיחות כוח בבתי הגלגלים מאחור ויחידות התאורה הנאות עם תאורת הלד (המזכירות את אלו של ה-WRX – בעיקר מלפנים). בכלל, סגנון העיצוב מזכיר במידה את זה שהוצג עם הלגאסי קונספט, ואנו חושבים שאלי הלוורג מרמז על מתיחת פנים קרבה לאימפרזה.
 
מתחת למכסה המנוע מציע הלוורג שני מנועים לבחירה, כאשר שניהם מוגדשים, בתצורת בוקסר ומסדרת ה-DIT החדשה של סובארו. הראשון בנפח 1.6 ליטר כאשר ההספק עומד על 170 כ"ס והמומנט על 25.5 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת ההילוכים הרציפה של סובארו וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.4 ק"מ לליטר. את המנוע השני חולק הלוורג עם ה-WRX, והוא בנפח 2.0 ליטר, אך פה הוא חזק יותר ומפיק 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה (זהה לזו שב-WRX) וצריכת הדלק המשולבת בגרסה זו עומדת על 13.2 ק"מ לליטר.
 
סובארו הציגה את ה-WRX החדשה
צילום: מנהל
סובארו לוורג. מעניין אם הוא יגיע לאירופה
 
בלוורג שולבו מערכות בטיחות אקטיביות – ביניהן ניתן למנות מערכת לסיוע לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכת למניעת תאונות, שתדע לבלום את הרכב במידת הצורך. לטענת סובארו, הלוורג יציע התנהגות כביש מהנה וספורטיבית, יחד עם נוחות נסיעה טובה ושימושיות בזכות תא מטען נדיב ומרווח טוב לנוסעים.
 
סובארו תתחיל בשיווק הלוורג הסדרתי ביפן בתחילת הרבעון השני של שנת 2014. כרגע היצרנית לא מספרת על תוכניות לשווק את הלוורג מחוץ לגבולות יפן, אך אנו לא נתפלא אם בעתיד תוצג גרסה אירופאית לאור גרסאות הסטיישן שהציגו באירופה יצרניות יפניות אחרות (הונדה סיוויק וטויוטה אוריס).
 
סובארו הציגה את ה-WRX החדשה
צילום: מנהל 
סובארו קרוס ספורט דיזיין. קרוסאובר ספורטיבי על בסיס ה-BRZ?
 
אחרון חביב ברשימת החידושים של סובארו, ניתן למנות את ה'קרוס ספורט דיזיין', שנחשף גם הוא בטוקיו. הקרוס ספורט הוא קונספט לקרוסאובר ספורטיבי, אך לצערנו, סובארו לא הרחיבה בפרטים עליו. בינתיים ניתן להתרשם מעיצובו. הקרוס ספורט מוצג במרכב שלוש דלתות, ומזכיר מלפנים את ה-BRZ. מאחור הוא עוקב אחרי סגנון העיצוב החדש של סובארו, ומציג מראה של רכב פנאי-קופה מודרני וספורטיבי. מרווח הגחון הנמוך לא מרמז על יכולת שטח גבוהה, אך זו כבר מזמן לא נדרשת כדי להצליח במכירות של רכבי הפנאי.