פורד אדג' קונספט
פורד מנצלת את במת התערוכה בעיר המלאכים כדי לחשוף את האדג' קונספט, שמרמז בכבדות על המחליף העתידי לרכב הפנאי של היצרנית האמריקנית. החברה מדגישה את השיפור בתחום הבטיחות ומערכות העזר, כשלב נוסף בדרך לקראת מכוניות אוטונומיות בעתיד, והפיכתו של האדג' לדגם גלובאלי.
פורד מציגה מספר מערכות עזר חדשות, בשלבי פיתוח שונים, שצפויות להגיע בשנים הקרובות לרכבי הייצור הסדרתי של היצרנית. הראשונה, היא מערכת לסיוע בחנייה אנכית (ולא מקבילה כפי שכבר קיימת כיום בחלק מדגמי החברה) – מתוך המכונית היא תסייע בכניסה לחנייה בלחיצת כפתור, ומבחוץ ניתן להפעיל אותה באמצעות שליטה מרחוק על מנת שתוציא את המכונית מחניות צפופות טרם כניסת הנהג והנוסעים.
תצוגת קצה: פורד אדג' קונספט
צילום: מנהל
ככה ייראה פורד אדג' הבא?
המערכת השנייה, שנמצאת עדיין בשלבי מחקר ופיתוח, תסייע בהתחמקות ממכשולים. היא תזהה מפגעים נייחים או כאלה הנעים במהירות נמוכה בנתיב הנסיעה ותתריע על כך לנהג. במידה וזה לא יגיב בזמן, המערכת תסיט ותבלום אוטומטית את הרכב כדי למנוע התנגשות.
אחרונה, היא מערכת היגוי אדפטיבית, שמשנה את משקל ההגה בהתאם לתנאי הדרך, ובעיקר תעניק היגוי קל יותר במהירויות נמוכות שבנוסף יצריך פחות סיבוב של גלגל ההגה עצמו.
כל אלו, יופיעו בנוסף למערכות הבטיחות הקיימות, כדוגמת סיוע לחנייה במקביל, שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על שטחים מתים.
תצוגת קצה: פורד אדג' קונספט
צילום: מנהל
שפע מערכות עזר ובטיחות
כרגע פורד לא מפרטת את מידותיו של האדג' קונספט או את נתוניו הטכניים, אך מספרת שהוא יצויד בדור הבא של מנועי האקו-בוסט, בשילוב עם מערכת עצור-וסע, כמקובל היום. המראה החיצוני מעניק רושם מודרני וזורם בהשוואה לאדג' הנוכחי, עם קווים חדים יותר בקו המותניים וצללית מעט יותר כוחנית וספורטיבית. בחזית, ניתן עדיין למצוא גריל כרום גדול אך הוא קטן ומתון מבעבר. כמו כן, ניתן להבחין בשימוש נרחב בפנסי LED מלפנים ומאחור.
מבפנים, נראה כי ניסו בחברה להקנות לאדג' מראה יוקרתי ועדכני, עם דיפוני עור בצבע שחור ולבן, קונסולה מרכזית "צפה", מסך מגע בגודל 10 אינץ' וטענה לשימוש בחומרים באיכות גבוהה.
תצוגת קצה: פורד אדג' קונספט
צילום: מנהל
קונסולה "צפה" ומסך מגע גדול תורמים ליצירת מראה עדכני בתא הנוסעים
הפיכתו של פורד אדג' לרכב מודרני ומעוצב, עם יחידות הנעה חסכוניות יותר ומערכות בטיחות מתקדמות מבעבר, מעידה על רצונה של היצרנית האמריקאית להפוך אותו לדגם גלובאלי שיתאים למספר גדול יותר של שווקים ברחבי העולם, ועל ההתפתחות הצפויה של רכבי הפנאי מבית פורד בשנים הקרובות.