פיג'ו 2008
לפעמים נדמה שקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים היא הדבר החם ביותר בשוק הרכב הישראלי. ואחרי שבחודשים האחרונים הצטרפו להיצע המקומי סוזוקי קרוסאובר, שברולט טראקס ורנו קפצ'ור, כעת מגיע מתחרה נוסף לנסות את מזלו מול הג'וק המצליח של ניסאן – פיג'ו 2008.
רכב הפנאי החדש של פיג'ו (עליו כבר הספקנו לנהוג בהשקתו בחו"ל) קרוב יותר במידותיו לקפצ'ור של רנו מאשר לקרוסאובר של סוזוקי עם אורך של 416 ס"מ, רוחב של 174 ס"מ, גובה של 155.5 ס"מ ותא מטען בנפח 350 ליטר. בסיס הגלגלים עומד על 254 ס"מ, ממש כמו ב-208 עליה הוא מבוסס. רמת הגימור הבסיסית של ה-2008 ('Access') כוללת מחשב דרך, פנסי לד, כוונון חשמלי למראות ותא כפפות מקורר. רמת הגימור הגבוהה ('Active') מוסיפה בקרת שיוט, פנסי ערפל, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות' מקורית, ציפוי עור לגלגל ההגה וחישוקים קלים. כל הגרסאות מצוידות ב-6 כריות אוויר, איתן זכה ה-2008 בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של יורו NCAP.
צילום: מנהל
גרסת הבנזין הבסיסית תעשה שימוש במנוע בנפח 1.2 ליטר (3 צילינדרים) עם הספק של 82 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית (5 יחסי העברה). התאוצה ל-100 קמ"ש תיארך 13.5 שניות, וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 20.4 ק"מ לליטר. הגרסה האוטומטית תצויד במנוע המוכר של פיג'ו בנפח 1.6 ליטר (120 כ"ס) ותיבת AL4 הוותיקה. כצפוי, הביצועים טובים יותר (11.2 שניות ל-100 קמ"ש) אך צריכת הדלק גבוהה יותר עם 15.4 ק"מ לליטר מוצהרים. בכל מקרה, לכל הגרסאות הנעה קדמית בלבד.
עבור המנוע הקטן ברמת גימור 'Access' תדרשו לשלם 99,000 שקלים (105,990 שקלים ל-'Acive' המאובזרת), כאשר מחיר הגרסה האוטומטית עומד על 125,990 שקלים (שמגיעה רק ברמת הגימור הגבוהה). בעתיד צפויות להצטרף להיצע גרסאות נוספות – 1.2 ליטר עם תיבה רובוטית וגם רמת גימור גבוהה יותר ('Premium') ל-1.6 האוטומטית.
פיג'ו 2008. כבר בישראל