המכוניות ההיברידיות של טויוטה באירופה
"בשנים האחרונות הגדלנו את המיקוד במוצר, עם דגש על עיצוב מרשים ושיפור בדינאמיקה של המכוניות ונתח השוק שלנו עולה באירופה" מספר דידיה לירוי, נשיא טויוטה אירופה, בתחילת הפגישה. "באוגוסט חצינו לראשונה בארבע שנים את נתח השוק של 5.5 אחוזים. טויוטה מחזיקה היום ב-75 אחוזים מהתחום ההיברידי במערב אירופה, וחטיבות כוח אלה יהוו יותר מרבע מהמכירות שלנו בעתיד כאן. בתחום הפלאג-אין, הפריוס הכי נמכרת. לראשונה מאז שנת 2007 הצגנו רווח בחטיבת המכוניות האירופאית, ועם שאר העסקים שלנו הכפלנו אותו. הורדנו עלויות בכל מקום שניתן, והרווחיות תורמת לכוחנו להשפיע יותר בפיתוח מכוניות בסגמנטים A, Bו-C. האסטרטגיה שלנו היא להביא את המוצרים הנכונים למקום הנכון כמו שהבאנו את טויוטה קורולה לתורכיה, שזה המקום הנכון בשבילה".
 
 
לירוי, הנשיא הראשון של טויוטה אירופה בעידן העכשווי שאינו יפני, אוהב לדבר על רווחים. אחרי הכול כשמונה לתפקידו, אחרי משבר הקריאה לתיקון הגדול של טויוטה (ביוני 2010), המטרה המוצהרת הראשונה שלו הייתה לבצע רפורמה בפעילות ולהחזיר את טויוטה אירופה לרווחים.
 
 
אחרי המשבר: ראיון עם נשיא טויוטה אירופה
צילום: מנהל 
 
 טויוטה פריוס פלאג-אין. הנמכרת מסוגה באירופה
 
מה דעתכם על מנועי טורבו קטנים ותיבות עם שני מצמדים אליהם עוברים רוב היצרנים באירופה?
"טורבו או לא, יש לנו הרבה אפשרויות. אנחנו חושבים על הקטנה אבל לא נציג זאת מחר. הרבה משתמשים בזה כי אין להם היברידי, ואנחנו יכולים לבחור. בנוגע לתיבה, אנחנו מאמינים יותר יותר ב-CVT (תיבה רציפה)".

עד לאן תרד הטכנולוגיה ההיברידית. האם תציגו גם אייגו כזו?
"לפני חמש שנים, כשהתחלנו לדבר על טויוטה יאריס היברידית, עיתונאים חשבו שזה רעיון טיפשי כי זה יהיה יקר ולא יעזור לשפר צריכת דלק ברכב כה קטן. כיום זו מכונית מצליחה. האם יש לנו תכנית לאייגו היברידית? לא. אבל זה לא אומר שלא תהיה לנו".
 
אחרי המשבר: ראיון עם נשיא טויוטה אירופה
צילום: מנהל 
טויוטה אייגו. המחליפה בדרך. כרגע לא מתוכננת גרסה היברידית
 
יש הרבה דיבורים על מכוניות אוטונומיות בעתיד. מה דעתכם על כך?
"דעתי האישית היא שאנחנו צריכים להיות בטוחים שמה שמוביל את הכיוון הזה זו הבטיחות. אם ניתן להביא משהו שמונע תאונות כולם יאהבו זאת. אבל אם זה משהו שיבוא במקום שאנשים ילמדו לנהוג אז זה לא מוצלח. אני לא מאמין שנשב מאחור וניתן למכונית לנהוג בעצמה, אבל אם הרובוטיזציה תעזור לבטיחות אז למה לא? אם זו בחירה של הנהג, למה לא? הטכנולוגיה לטעמי תעזור לנהג להיות רגוע במצבים בהם אין אפשרות ליהנות מהנהיגה, כמו נסיעה משעממת בלילה על האוטוסטרדה או בעיר שם יש לנוע בקצב אחיד כדי להימנע מתאונות".

נראה שבאירופה מקשים יותר ויותר על כניסת מכוניות לערים. איך אתם מביטים בזה?
"העיריות מאוד מקשות ומורידות את מקומות החנייה בערים כדי להעביר את האנשים לתחבורה ציבורית. אבל האם תרד בפאריס למטרו בחצות? תשלח את הילדה שלך לשם? או שתעדיף לבוא לאסוף אותה במכונית? מי שנע עם שומרי ראש לא חושב על כך או מדבר על זה. עם שומרי ראש הכול נראה קל, הממשלות צריכות לטפל בזה".