לקסוס תנצל את הבמה בתערוכת טוקיו הקרובה, ותציג דגם חדש של מכונית קופה-פרמיום. קוראים לה לקסוס RC, והיא היורשת של לקסוס IS C (גרסת הקופה-קבריולה של לקסוס IS הקודמת). כך, למעשה, הולכת היצרנית היפנית בעקבותיהן של מתחרותיה, שהעניקו בשנים האחרונות שמות דגם נפרדים עבור גרסאות הקופה של מכוניות הפרמיום שלהן – ע"ע אודי A5 וב.מ.וו סדרה 4.
העיצוב של ה-RC החדשה מציג דמיון לדור החדש של לקסוס IS, שנחת בארץ ממש לאחרונה, ולמרות שהן דומות, הן אינן זהות. ה-RC תציע מראה דינאמי וספורטיבי יותר – הגריל המוכר זוכה להדגשה ולהרחבה, הפנסים מחודדים יותר והקווים הצדיים הובלטו והוזזו מעלה. בכל הנוגע למידות, שומרת ה-RC על אורך בסיס הגלגלים של ה-IS הקודמת – 273 ס"מ – ולאו דווקא על זה של ה-IS החדשה (280 ס"מ). אורכה הכללי עומד על 469.5 ס"מ, המהווים תוספת של 6 ס"מ ביחס ל-IS C היוצאת, ו-3 ביחס לדור החדש של ה-IS. גובהה 139.5 ס"מ ורוחבה 184 ס"מ.
לקסוס מציגה קופה-פרמיום חדשה בשם RC
צילום: מנהל
לקסוס RC. גרסת קופה ל-IS או דגם עצמאי?
עיצוב הפנים של מכונית הקופה כבר מזכיר מאוד את זה של אחותה בעלת 4 הדלתות. הוא כולל את השילובים הראויים של עור ועץ יחד עם מערכת מולטימדיה מבית לקסוס, אך מציע מקום לארבעה אנשים.

ה-RC תוצע עם שני מנועים – בנזין וכלאיים. גרסת הבנזין, RC350, תשווק עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר. ככל הנראה, מדובר במנוע המוכר מדגמיה האחרים של היצרנית, שם הוא מספק 306 כ"ס. גרסת הכלאיים, RC250h הרלוונטית יותר עבורנו, עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר המשודך למנוע חשמלי. בגרסה המקבילה אצל ה-IS הסדאנית, מתקבל הספק של 223 כ"ס, אך כרגע לקסוס אינה מפרטת לגבי הספק המנועים, צריכת הדלק או הביצועים של ה-RC.

נכון לעכשיו, לקסוס לא מציינת את המועד לתחילת השיווק. ניתן להניח שזה יקרה בחודשים הראשונים של 2014, כאשר הדגם החדש צפוי להגיע גם אלינו בגרסתו ההיברידית.

לקסוס LF-CC. מכונית הקונספט שקדמה ל-RC
לקסוס LF-LC. כיוון עיצובי חדש