ב.מ.וו - לא רק מכוניות יוקרה
ב.מ.וו, אחת מיצרניות האופנועים הגדולות באירופה כיום, החלה את פעילותה בתחום הדו-גלגלי בשנת 1923, עם תחילת ייצורו של ה-R32 המיתולוגי (האופנוע הראשון שנשא את סמל המותג). מלחמת העולם הראשונה הסתיימה כמה שנים קודם לכן, והסכמי ורסאי חייבו אותה לשנות את תפקודה כיצרנית מנועי מטוסים... השאר, כמו שאומרים – היסטוריה.
90 שנות אופנועים – ב.מ.וו R nineT
צילום: מנהל
ב.מ.וו R nineT
כעת, 90 שנים מאוחר יותר, מציינת החברה הבווארית את המאורע עם הצגתו של ה-R nineT (ומכאן שמו), המשמש כמחווה מודרנית לאותו R32.
האופנוע החדש מצויד, כמו ה-R32, במנוע בוקסר מקורר אוויר הקלאסי של ב.מ.וו (ושם בערך נגמר הדמיון בין השניים...). רק שבמקרה של ה-nineT הוא מפיק 110 כ"ס ב-7,750 סל"ד ו-12.1 קג"מ ב-6,000 סל"ד, אשר מופקדים על הנעת 222 הקילוגרמים של הכלי. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש נעשית תוך 3.6 שניות.
90 שנות אופנועים – ב.מ.וו R nineT
צילום: מנהל
ב.מ.וו R32 - האופנוע הראשון עם סמל המדחף הבווארי
בחזית מותקן מזלג טלסקופי הפוך שנלקח ישירות מה-S1000RR, בעוד שהמתלה האחורי מורכב מסליל וזרוע חד-צדית. עוד ניתן למצוא אגזוז של אקרפוביץ' העשוי טיטניום, בלמי מונובלוק קדמיים של ברמבו ודיסקים בקוטר 320 מ"מ, מערכת ABS וחישוקים בגודל 17 אינץ'. בהחלט שילוב מעניין בין טכנולוגיה מתקדמת למראה השואב השראה מן העבר.
ה-R nineT ניחן ביכולת התאמה האישית ואפשרויות פרסונליזציה, לפי טעמו של הרוכב. ב.מ.וו מספרת על התאמות ושינויים שניתן לבצע בקלות יחסית, בין היתר בזכות מגוון רחב של תוספות ואביזרים מקוריים, לצד כאלה שניתן לבצע באופן עצמאי לאחר הקנייה (עדיף בעזרת מומחי קאסטום). כמו כן, החלק האחורי של השלדה ניתן לפירוק (והרכבה מחדש עם מכסה זנב אחורי) ליצירת מראה קרבי וייחודי עוד יותר.
90 שנות אופנועים – ב.מ.וו R nineT
צילום: מנהל
אפשר גם בלי החלק האחורי של השלדה
ב.מ.וו R nineT יערוך את הופעת הבכורה שלו בתערוכת מילאנו שתיפתח את שעריה בחודש הבא, כשאלינו הוא יגיע בחודש פברואר ומחירו יעמוד על 135,000 שקלים. לנו ה-R nineT נראה כמתנה ראויה לציון 90 שנות פעילות לחטיבת האופנועים של החברה הגרמנית.
ב.מ.וו ניינטי קונספט בעיצובו של רולנד סנדס