לקסוס IS300h
לאחר המתנה של כמעט שנה מיום הצגתה בעולם, לקסוס IS החדשה הושקה בישראל. האיחור בהשקת הדגם בארץ נובע ממשא ומתן מול היצרנית על מחיר הדגמים, כך אמרו אנשי לקסוס ישראל. ספי בר, מנכ"ל החברה בישראל, צופה כי היא תסייע למותג לחזק את המכירות בשיעור של 20% עד לסוף השנה (בהשוואה לנתונים של השנה שעברה).
 
 
את תחילת הדרך תעשה ה-IS בגרסה ההיברידית – IS300h – כאשר בעתיד ייתכן ותגיע גרסת ה-250 (בנזין). כאמור, ל-IS300h מערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר (4 צילינדרים) עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 223 כ"ס ועובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים רציפה. ההאצה למאה תארך 8.4 שניות והמהירות המרבית היא 200 קמ"ש. בזכות המערך ההיברידי, המכונית נמצאת בקבוצה 2 בדירוג הירוק. בלקסוס מציינים לטובה את נתון צריכת הדלק שעומד על 22.7 ק"מ לליטר בממוצע. מערך הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, מכסה מנוע מתרומם להגנה על הולכי רגל בעת תאונה, ומערכת להגנה על העורף מפני "צליפת שוט" – עם מערכות אלו זכתה ה-IS בחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של יורו NCAP, כאשר ציון ההגנה על הולכי רגל הוא מהגבוהים שניתנו.
 
 
יוקרה ירוקה: לקסוס IS300h מושקת בישראל
צילום: מנהל
 
לקסוס IS החדשה תשווק במחיר שיחל ב-249,000 שקלים עבור רמת גימור 'אקזקיוטיב'. האבזור הסטנדרטי עשיר וכולל: חישוקים קלים, פנסי קסנון, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש בגג, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, מערכת מולטימדיה ואת מערך ה"מירור לינק" שיכול לשקף את מסך הטלפון על גבי מסך המולטימדיה (כרגע פועל רק עם מכשירי סמסונג גלקסי S3). רמת גימור 'לקשרי' תוסיף ריפוד עור למושבים וכוונון חשמלי (כולל חימום מושבים), מצלמת רוורס, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ותעלה 269,000 שקלים. רמת הגימור הבכירה ('פרמיום') תוסיף לרשימת האבזור זיכרונות ואוורור למושבים הקדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית, דיפוני עץ לדלתות ועוד – המחיר של גרסה זו יעמוד על 289,000 שקלים. המחירים משקפים הוזלה (במיוחד בגרסת הבסיס) בהשוואה לדור היוצא, שחלקה נובעת מהמיסוי הנמוך לגרסאות ההיברידיות. 
 
בחו"ל, מציעה לקסוס ללקוחותיה חבילת ספורט בתוספת תשלום (F-SPORT), כפי שמוצע בדגמים אחרים של החברה. גרסה זו זוכה לכיול מתלים והגה שונים לחידוד התנהגות הכביש, אך ללא שינוי למנועים. גרסה זו מציעה שינויי עיצוב (חיצוני ופנימי) קלים שמקנים לה מראה ספורטיבי וקרבי מזה של IS "רגילה". כרגע, ה-IS F-SPORT לא משווקת בארץ, אך העניין נשקל ע"י לקסוס ישראל ויכול להיות שבעתיד נזכה לראות אותה גם אצלנו.