לבד בפסגה, סבסטיאן פטל
סבסטיאן פטל ניצח בגרנד-פרי היפני, בזכות ניהול טקטי מבריק של המרוץ בקבוצתו, רד-בול. זאת, כשפרננדו אלונסו – יריבו – מסיים רק במקום הרביעי. זה אומר שלמעשה, האליפות בידי פטל, גם אם תיאורטית יש עוד סיכוי קלוש לנהגה הספרדי של פרארי. לפטל יתרון של 90 נקודות על אלונסו, והוא צריך להשיג רק עוד עשר נקודות בארבעת המרוצים הבאים כדי לזכות בתואר. המרוץ, שהתקיים במסלול סוזוקה המפורסם, היה לניצחונו החמישי ברציפות של פטל, והוא בדרך להבטחת האליפות הרביעית ברציפות שלו בפורמולה 1.

פתיחת המרוץ לא הייתה מבריקה עבור הנהג הגרמני, ובכלל לצמד מכוניות הרד-בול. הם איבדו בזינוק את המקום הראשון לרומאן גרוז'אן, שפתח מהמקום השלישי עם מכונית הלוטוס. מארק וובר (שהיה המהיר בהקפות הדירוג) התמקם שני לפני פטל ובחלק הראשון של המרוץ זה היה הסדר. אולם שני נהגיה של רד-בול בחרו בטקטיקה שונה, כאשר וובר הלך על החלפת צמיגים נוספת. גרוז'אן, כמו פטל, בחר בהחלפה אחת פחות (שתיים), אך תזמן אותן בדומה לוובר. פטל, שאחרי ההחלפות של וובר וגרוז'אן יצא למקום השלישי, בחר בהחלפה שנייה מאוחרת למדי, ולפרקים זה נראה מאוחר מדי. הוא יצא למקום השלישי, אך על צמיגים טריים היה מהיר ביותר ועבר את גרוז'אן בקלות. כאשר וובר נכנס להחלפה האחרונה הוא (פטל) עלה למקום הראשון. בהקפה לפני-אחרונה הצליח וובר לעבור את גרוז'אן, שחלומו לניצחון ראשון בקריירה נגוז. הניצחון של פטל, שחייב משמעת נהיגה, סבלנות וטקטיקה מדויקת של הקבוצה, מסביר למה הצמד הזה בלתי מנוצח.
פורמולה 1,יפן: פטל מבריק בסוזוקה
צילום: מנהל
פטל חוגג, היום (א') ביפן

רביעי סיים אלונסו, שזינק מהמקום השביעי, כשאחריו קימי רייקונן (לוטוס), וצמד נהגיה של קבוצת סאובר – ניקו הולקנברג ואסטבן גוטיירז – במרוץ מוצלח למדי. ניקו רוזברג, במקום השמיני, סיים יום רע למדי של מרצדס ששיאו היה פרישה בשלבי הפתיחה של לואיס המילטון. ג'נסון באטון, גם הוא במרוץ רצוף תקלות, סיים תשיעי לפני פליפה מאסה בפרארי.

גרנד פרי יפן
1. סבסטיאן פטל – רד-בול
2. מארק וובר – רד-בול
3. רומן גרוז'אן – לוטוס
4. פרננדו אלונסו – פרארי
5. קימי רייקונן – לוטוס
6. ניקו הולקנברג – סאובר
7. אסטבן גוטיירז – סאובר
8. ניקו רוזברג – מרצדס
9. ג'נסון באטון – מקלארן
10. פליפה מאסה – פרארי

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 297 נקודות
2. פרננדו אלונסו – 207 נק'
3. קימי רייקונן – 177 נק'
4. לואיס המילטון – 161 נק'
5. מארק וובר – 148 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. רד-בול – 445 נקודות
2. פרארי – 297 נק'
3. מרצדס – 287 נק'
4. לוטוס – 264 נק'
5. מרצדס – 83 נק'