קיה פרובו
"אנחנו מסיימים כעת את התקופה הכי אקטיבית שלנו מבחינת חידושים", מסביר לי בחיוך בני אוון, סגן נשיא קיה לפיתוח. "השוק באירופה במצב רע והוא ברמה הנמוכה ביותר בעשרים השנים האחרונות. מצד שני, אנחנו עלינו ב-50% וזה מדהים. זה בגלל ששת הדגמים החדשים שלנו. כל ארבעה חודשים הצגנו מכונית חדשה וכעת אנשים מצפים שניקח אוויר וננוח. ברור שאנחנו לא יכולים להמשיך בקצב הזה, אבל לא ננוח".
הוא מצביע לכיוון הנירו, מכונית התצוגה שחשף היצרן בתערוכת פרנקפורט.
"ישנה מגמת הקטנה באירופה אבל הקהל לא רוצה קטן וזול אלא איכותי, קשוח ואופנתי. אנחנו רואים שהפנאי הקטן הולך להיות מאוד פופולארי ולכן בודקים את הכיוון. אם נקבל משוב טוב, נבנה את המכונית תוך שנתיים-שלוש. לפני כמה שנים, כשהסתכלנו על אירופה, הבנו שצריך מכונית קטנה-גדולה. באותו זמן המיניוואן הקטן היה חזק ולכן עשינו את הוונגה. בעתיד אולי נצטרך לוותר על הכיוון הזה ולעבור לכלים כמו הנירו".

יש לו גם בשורות טובות לחובבי ההגה.
"האסטרטגיה שלנו כעת היא להפוך את המותג לאמוציונלי יותר, אנחנו רוצים לתבלן את קיה. לפני שנתיים חשפנו כאן מכונית GT לתצוגה עם הנעה אחורית, וכמעט וודאי שהיא תקבל אישור לייצוא לאירופה. היא תתבסס על הג'נסיס קופה, אבל יהיו לה שני מושבים אחוריים. גרנד-טוריסמו אמיתית. הייתי רוצה גם קבריו במבחר שלנו אבל ההצדקה העסקית קשה. השוק קטן, והשינויים שצריך לעשות ברכב גדולים ויקרים".
סגן נשיא קיה לפיתוח:
צילום: מנהל
קיה פורטה 5 דלתות
מה אתה יכול לספר לנו על מכונית התצוגה פרובו, שהוצגה בג'נבה?
"זו מכונית שיכולה בעתיד להחליף את הריו שלוש דלתות. זה יקרה ב-2016. תיאורטית, גרסאות שלוש דלתות אמורות להיות ספורטיביות יותר, אבל במציאות יצרנים עושים אותן כמו את החמש דלתות. כרגע השלוש דלתות היא הזולה במבחר של הריו, ואני רוצה משהו ספורטיבי שיעלה קצת יותר מהחמש דלתות. אם תרצה אנחנו חושבים קצת בכיוון של סיטרואן עם ה-DS".

האם נראה את הפורטה קופה וחמש דלתות באירופה?
"הסיד מתאימה מאוד, ואולי מדי, עבור אירופה ואילו הפורטה לא ממש מתאימה לדרישות ביבשת הישנה. אני מקווה שבעתיד ניצור פלטפורמה יותר גמישה שתאפשר לשלב טוב יותר בין הצרכים של שווקי היעד".