טל שביט ז"ל (1955-2011)
בדיון שנערך היום בבית המשפט, קבע השופט עופר נהרי כי טל שביט נקי מאשמה בתאונה בה מצא את מותו. השופט קבע בצורה חד משמעית כי האשמה בתאונה מוטלת על הנהג. בהכרעת הדין ציין נהרי כי "הנאשם ביצע עם מכוניתו תמרון מיותר, מסוכן ובלתי צפוי במטרה להגיע עם מכוניתו למקום אסור". עוד קבע השופט נהרי כי "הנאשם כשל כישלון חרוץ בהבחנה בכלי הרכב, אשר יכול וצריך היה להבחין בהם. הכוונה לא רק לאופנועו של המנוח, אלא גם למכונית פרטית אשר בה נעו באותה שעה נהגים נוספים".
בני משפחתו של טל שביט ז"ל ועשרות ממכריו ומעריציו, שהגיעו לבית המשפט היום, השמיעו אנחת רווחה למשמע פסק הדין. ממשפחתו של שביט ז"ל נמסר ש"שום דבר לא יחזיר את טל ולא יקל על הכאב והצער, אך יחד עם זאת, יש הקלה בעובדה שהחלטת השופט מנקה את טל מההכפשות שהוטחו בו אחרי מותו על ידי עמותת אור ירוק. ההגנה פיזרה מסך עשן במהלך הדיונים, אך כבוד השופט נהרי ראה דרכו ודחה בהכרעת הדין מכל וכל את טענות ההגנה, ומצא לנכון להרשיע את הנאשם. אין בנו שמחה לאידו של הנאשם למרות האופן בו בחר להתנהל במהלך הדיונים. משפחת שביט מבקשת להודות לכל מי שליוו, תמכו ועזרו למשפחה במהלך התקופה הקשה של הדיונים".
בפסיקתו זו, מסיר בית המשפט כל ספק בקשר להתנהגותו ולשיקול דעתו של טל שביט ז"ל, ולמעשה מבטל בצורה מוחלטת את הדו"ח שכתב "מומחה" מטעם 'אור-ירוק' לאחר התאונה. התובנות הפופוליסטיות והמנותקות מהמציאות שפרסם הארגון נותרו כעת תלויות באוויר, יחד עם עוד הצהרות ריקות מתוכן של העמותה והאיש היושב בראשה.