אינפיניטי Q30 קונספט
קבלו אותה במלוא הדרה – זוהי אינפיניטי Q30 קונספט, הצצה לדגם חדש שהולך ומתקרב. כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, ה-Q30 תוכננה במסגרת שיתוף הפעולה של היצרנית עם מרצדס והיא חולקת ארכיטקטורה עם ה-A קלאס. כעת, עם פתיחתה של תערוכת פרנקפורט בה היא מוצגת, הגיע הזמן להתנער מהאיורים ושלל הטיזרים ולהעיף מבט במכונית הקונספט. לצערנו, אינפיניטי לא משחררת מידע טכני נוסף אודות המכונית, מה גם שקשה לומר מה מהעיצוב ימשיך הלאה אל גרסת הייצור.
 
 
מה שבטוח, זה שהמראה הכללי של ה-Q30 ייוותר כפי שהוא במכונית התצוגה. אינפיניטי בונה רבות על העיצוב הייחודי – אותו היא מתארת מרווח כמשפחתית, "רגשני" כקופה ובעל יציבה של קרוסאובר (כלומר – מראה מוגבה). כך היא מתכננת לבדל את עצמה מהמתחרות בשוק (הרווי למדי) כמו פולקסווגן גולף, אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 וכמובן האחות מבית מרצדס. היצרנית היפנית מספרת נרחבות על האלמנטים השונים בהם נעשה שימוש בעת תכנון מראה המכונית, על הקווים ועל הזוויות, על עיצובו השאפתני של תא הנוסעים, ומציינת גם את שיתופו של נהג הפורמולה 1 שלה (וקבוצת רד בול), סבסטיאן פטל, בתהליך כולו.
 
אינפיניטי Q30 נחשפת בפרנקפורט
צילום: מנהל 

כחלק מתכניתה של אינפיניטי להתרחב ולצמוח, היא מספרת על סיום פרויקט הרחבת מפעלה של ניסאן בבריטניה בהשקעה של 250 מיליון ליש"ט (כמיליארד וחצי שקלים). המפעל המורחב יהיה מקום ייצורה של ה-Q30 הסדרתית, המתוכנן להתחיל במהלך שנת 2015. בכך תהפוך ה-Q30 למכונית הראשונה של אינפיניטי שמתוכננת, מיוצרת ומיועדת בעיקר לשוק האירופאי.
לסיום, מברכות רנו-ניסאן (בעלת הבית של אינפיניטי) ומרצדס על שיתוף הפעולה הפורה ביניהן ומפרסמות פרטים נוספים על המשך הזוגיות. בין השאר, מוזכר מפעל מנועים משותף שמוקם בימים אלו בארצות הברית, בסמיכות למפעל קיים של ניסאן, וייצר מנועי 4 צילינדרים חדשים שישמשו את מרצדס C-קלאס ואת דגמי אינפיניטי העתידיים (ניתן לשער שמדובר גם ב-Q30).