סבסטיאן פטל, מארק וובר וניקו הולקנברג
סבסטיאן פטל עשה צעד חשוב ביותר לקראת זכייה רביעית ברציפות באליפות עולם כאשר ניצח בגרנד-פרי האיטלקי, שנערך על המסלול ההיסטורי של מונזה. על המסלול המהיר ביותר בסבב, נטל אלוף העולם את ההובלה כבר מהזינוק, ולא נטש אותה עד לסיום.
פרננדו אלונסו, נהגה הבכיר של פרארי הצליח לטפס למקום השני בשלבי הפתיחה, אחרי שפתח מהמקום החמישי. עקיפה נאה על מארק וובר מקבוצת רד-בול ומעבר צפוי על פני פיליפה מאסה, נהגה השני של פרארי, כבר בהקפות הראשונות, סייעו לו לטפס מעלה למקום השני. אבל אלונסו לא הצליח לסכן באמת את פטל, למרות שמכונית הרד-בול סבלה ממספר תקלות. למעשה, בשלבי הסיום היה זה דווקא וובר שסיכן את נהג הפרארי. ואולם, תקלות בתיבת ההילוכים במכוניתו של הנהג האוסטרלי סייעו לאלונסו לשמור על מקומו. מאסה שהריח דם, ניסה להתקרב לוובר, אך לא הצליח לעבור אותו.
פורמולה 1, איטליה: פטל מנצח במונזה
צילום: מנהל
אלונסו ומאסה - קבוצת פרארי במונזה
חמישי סיים ניקו הולקנברג עם מרוץ מפתיע ביותר עבור קבוצת סאובר, כאשר הוא מקדים את ניקו רוזברג במרצדס ואת דניאל ריקרדו בטורו רוסו. אחרי שרשרת הצלחות נאות, המרוץ במונזה לא האיר פנים עבור לואיס המילטון, עם מקום 12 במקצה הדירוג ותקר כבר בשלבי הפתיחה. אבל המילטון, למרות כניסה נוספת לרחבת הטיפולים, ועם נהיגה אגרסיבית, הצליח לחזור לעשירייה הראשונה ולסיים במקום השמיני אחרי רומן גרוז'אן בלוטוס, ולפני ג'נסון באטון במקלארן, שלא הייתה ממש בתמונה. גם קימי רייקונן בלוטוס איבד נקודות יקרות כאשר היה מעורב בתאונה בפתיחה, בהמשך ראינו ממנו קצב מצוין, אך הוא לא הצליח להביא נקודות. כל זה אומר שפטל הגדיל את הפער בדירוג באופן משמעותי ביותר על כל מתחריו. למעשה נראה שכעת רק אלונסו עדיין נמצא בתמונת האליפות. אומנם יש עוד שבעה מרוצים עד לסיום העונה, אבל כאשר רד-בול ופטל בכושר כזה קשה להמר נגדם.

גרנד פרי איטליה
1. סבסטיאן פטל – רד-בול
2. פרננדו אלונסו – פרארי
3. מארק וובר – רד-בול
4. פיליפה מאסה – פרארי
5. ניקו הולקנברג – סאובר
6. ניקו רוזברג – מרצדס
7. דניאל ריקרדו – טורו רוסו
8. רומן גרוז'אן – לוטוס
9. לואיס המילטון – מרצדס
10. ג'נסון באטון – מקלארן

אליפות העולם לנהגים

1. סבסטיאן פטל – 222 נק'
2. פרננדו אלונסו – 169 נק'
3. לואיס המילטון – 141 נק'
4. קימי רייקונן – 134 נק'
5. מארק וובר – 130 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד-בול – 352 נק'
2. פרארי – 248 נק'
3. מרצדס – 245 נק'
4. לוטוס – 191 נק'
5. מקלארן – 66 נק'