ניסאן ג'וק ניסמו
לפני כמעט שנה סיפרנו לכם שניסאן ישראל מתכוונת להרחיב את מבחר גרסאות הג'וק, ובראשן מהדורת הניסמו – וכעת זה קורה. ניסמו היא חטיבת הביצועים הוותיקה של ניסאן, שעד לא מזמן נשארה בגבולות יפן והייתה מוכרת רק לחובבי ההגה האדוקים. כעת היא מסתערת על המערב ועלינו, כחלק מהתכנית של היצרנית היפנית לנצל את השם האגדי ולהפוך את ניסמו לתת-מותג ספורטיבי.

ניסאן ג'וק הוא הרכב הראשון בארץ עם שם החטיבה. גרסת ניסמו לג'וק הוצגה באירופה בתערוכת פריז לפני כשנה, והיא נעזרת במהדורה מחוזקת למנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר, אשר מייצרת 200 כ"ס (190 כ"ס בגרסה ששווקה עד כה). גם המומנט עלה מ-24.5 ל-25.5 קג"מ. הגרסה החדשה תוצע בארץ עם תיבה ידנית והנעה קדמית או אוטומטית (תיבה רציפה) והנעה כפולה. הראשונה תאיץ למאה ב-7.8 שניות ותרשום 215 קמ"ש מרביים (8.0 שניות בעבר), ואילו השנייה תעשה זאת ב-8.2 שניות (200 קמ"ש מרביים).

מכלולי השלדה כוילו מחדש להתנהגות ספורטיבית יותר והקפיצים הוקשחו, כך ניסאן, ב-10%. גם מערך ההנעה הכפולה טופל, וכולל כעת מערכת חלוקת מומנט המסייעת בקיזוז תת-היגוי. ניסאן מבטיחה שגם מערך ההיגוי שודרג לטובת תגובה ישירה וחדה מבעבר.
ניסאן ג'וק בגרסה כוחנית
צילום: מנהל

כיאה לגרסה שהוכנה על ידי ניסמו, כולל הג'וק את המאפיינים החיצוניים הספורטיביים המוכרים, עם חזית אגרסיבית למדי, לצד פסים ובתי מראות אדומים – סימן ההיכר של ניסמו – וחישוקי 18" נאים (בחתך 225/45). הוא יגיע רק בצבעי אפור כסף, לבן פנינה ושחור מטאלי. ניסאן טוענת כי הפגושים החדשים והספוילרים באו לשפר את היעילות האווירודינמית של הרכב. אלו גם האריכו את הרכב ב-3 ס"מ והרחיבו אותו ב-0.5 ס"מ. גם מבפנים כולל הרכב עדכון ייעודי, ביו היתר, עם מושבי ספורט מדופני אלקנטרה ותפרים אדומים.

הג'וק ניסמו בגרסה ידנית יעלה 165,000 שקלים, ואילו הגרסה האוטומטית תעלה 185,000 שקלים.