יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב חוץ מבריק, מוצלח לא פחות גם בסביבת הנהג. היכולת הדינמית גבוהה והביצועים סבירים.

חסרונות / נוחות נסיעה בינונית, רעשי כביש ורוח, צפוף ולא מאוד פרקטי, אבזור בטיחות עדכני רק ברמת הגימור הגבוהה (והיקרה).

בשורה התחתונה / ההופעה לתפארת, השימושיות פחות.

ניסאן ג'וק חוות דעת

  • חוות דעת הג'וק, שהוצג בז'נבה 2010, היה הניגוד המושלם לתדמית אפרורית שהייתה לניסאן – הוא ייחודי ומאתגר בעיצובו ולא דומה לשום דבר אחר על הכביש. הממדים הקטנים והקרביים גורמים לו אומנם להיראות כמו רכב פנאי קטן,  אבל ניסאן דווקא מכוונת אותו יותר מול סופרמיני יוקרתיות ואופנתיות דוגמת המיני ואלפא מיטו ולא מדברת כלל על יכולת שטח. הדגש על העיצוב השונה ממשיך אל תא הנוסעים הייחודי, אם כי הוא צפוף מאחור ובעל תא מטען קטן. אפשרויות ההנעה של הג'וק בישראל היו מגוונות - עם מנועי בנזין אטמוספריים או מוגדשים, תיבות ידניות ואוטומטיות והנעה קדמית או כפולה. לגרסה הפופולארית יותר יש מנוע בנזין-אטמוספרי, הנעה קדמית תיבה אוטומטית-רציפה - כשלצדה הוצעה גם תיבה ידנית לאותו המנוע, הן ברמת ההספק הרגילה (117 כ"ס) והן בגרסה מוחלשת (94 כ"ס) עם רמת גימור בסיסית. כמו כן, הוצעו גירסאות מוגדשות-טורבו למנוע ה-1.6 ליטר - בהתחלת הדרך היו 190 כ"ס, תיבה אוטומטית-רציפה והנעה-כפולה ומאוחר יותר, עם הפסקת שיווק גרסה זו, החל שיווק גרסת ה"ניסמו" הספורטיבית, עם יחידת טורבו דומה אך מעט חזקה יותר (200 כ"ס) וכוללת, בניגוד לעבר, קיט עיצוב ספורטיבי מבחוץ ומבפנים. בכל הגרסאות כיול המתלים נוקשה והיכולת הדינאמית גבוהה אמנם – אבל אין מדובר במכונת נהיגה ספורטיבית, גם לא בדגמי הטורבו. הג'וק, אפוא, הוא רכב נישה מובהק ואין שום סיבה פרקטית להעדיף אותו על פני משפחתית ממוצעת, ובעיקר מיועד להוות תחליף אופנתי למכונית עירונית או רכב פנאי-שטח קטן. ב-2014 עבר הג'וק מתיחת פנים במסגרתה עודכן העיצוב החיצוני, שופרו רמות האבזור ונכנס לשימוש מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר. אלינו הגיע הדגם המחודש באמצע פברואר 2015, כשהוא מצוייד עדיין ביחידת ההנעה הותיקה - מנוע בנזין-אטמוספרי (117 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה והנעה-קדמית. 
  • עיצוב ונוכחות הג'וק לא דומה לשום דבר אחר על הכביש ומלא קימורים, זוויות ואלמנטים ייחודיים. גם אחרי שנים מאז שהוצג ומתחרים רבים שקמו לו, לג'וק עדיין יש מראה יוצא דופן.
  • תא נוסעים ומטען העיצוב הייחודי חולש גם על תא הנוסעים, אך איכות החומרים אינה גבוהה, המרווח לנוסעים מצומצם ותא המטען קטן. בדגם שלאחר מתיחת הפנים, תא המטען גדל משמעותית (באמצעות שינוי מבנה תא המטען וללא שינויים במידות החיצוניות).
  • מנוע וביצועים הביצועים בסה"כ מספקים, גם בגרסה הבסיסית. צריכת הדלק טובה (עם שתי התיבות). גרסת הניסמו כבר מציעה ביצועים טובים, אך עם התיבה הרציפה היציאה מהמקום מעט איטית מהמצופה. הדגם המחודש מציע את אותה יחידת ההנעה כמקודם.
  • נוחות והתנהגות כיול המתלים מעט נוקשה והיכולת הדינאמית גבוהה – אבל זו אינה מכונת נהיגה ספורטיבית (למעט הניסמו שהצליח להפתיע אותנו). נוחות הנסיעה נפגעת מכך ורמת הרעש גבוהה.
  • תמורה למחיר גם שנים לאחר שהושק, נקודת החוזק של הג'וק היא עדיין המראה החיצוני הייחודי. לצד מגוון הגרסאות הרחב, דגמי 2015 המחודשים מציעים חבילה טובה מבעבר - הודות לתוספות האבזור הרבות המוצעות לצד הוזלה במחיר ביחס לדגם המוחלף.
  • סיכום הג'וק מציע חבילה ייחודית כרכב עירוני אופנתי וייחודי ; אבל אם אתם זקוקים לפרקטיקה או יכולת שטח, תצטרכו לחפש אותם במקום אחר.

מבחני רכב

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך ניסאן ג'וק?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים ניסאן ג'וק

ניסאן ג'וק צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

13
ניסאן ג'וק צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
13.5 10.2 16.6 טרם נבחן 1
14.5 11 17.8 טרם נבחן 1
15.6 12 19.2 11.9 1
15.6 12 19.2 12.6 1
15.6 12 19.2 12.6 1
15.6 12 19.2 12.6 1
15.6 12 19.2 12.6 1
15.6 12 19.2 12.6 1
15.6 12 19.2 12.6 1
15.8 12 19.2 12.6 9
15.8 12 19.2 12.6 9
15.8 12 19.2 12.6 9
15.8 12 19.2 12.6 9
5
12.6