פיג'ו 308R קונספט
ההתעסקות ההולכת וגוברת של פיג'ו בתחום הספורט המוטורי מתחילה לתת את אותותיה. רגע לפני פתיחת שערי תערוכת הרכב בפרקנפורט, מצהירה פיג'ו על כוונות לחזור להתחרות בתחום הקומפקטיות החמות, ע"י הצגת קונספט למכונית ספורטיבית המבוססת על הדור החדש של פיג'ו 308, שהוצג לפני כשלושה חודשים. מכונית התצוגה עונה לשם פיג'ו 308R, ולמרות המראה החיצוני המוחצן, היא נשמעת לנו כמכונית שיכולה להגיע לפס היצור במהלך השנה הקרובה.
העיצוב החיצוני נותר דומה לזה של ה-308 החדשה אך זוכה למספר רב של שינויים. הפגושים, חצאיות הצד, מכסה המנוע, מראות הצד והגריל הקדמי – כולם עוצבו מחדש כך שידגישו את האופי הספורטיבי של המכונית. חישוקי 19 אינץ' חדשים והנמכת המרכב ב-26 מ"מ (יחד עם צביעה ייחודית) משלימים את המראה הקרבי של המכונית. מהנדסי פיג'ו מספרים כי כל חלקי המרכב החדשים (למעט מכסה המנוע) עשויים מסיבי פחמן קלים כדי לחסוך במשקל.
ספורט צרפתי: פיג'ו 308R
צילום: מנהל
המנוע שנבחר להניע את המכונית משרת את פיג'ו RCZ-R, שהוצגה בפסטיבל המהירות של גודווד מוקדם יותר השנה. מדובר במנוע הטורבו המוכר של היצרנית בנפח 1.6 ליטר, שכעת מפיק 270 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי שעומד על 33.6 קג"מ החל מ-1,900 סל"ד ועד ל-5,500 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית לה שישה יחסי העברה. כדי להתמודד עם כוח המנוע, התקינו המהנדסים דיפרנציאל מוגבל החלקה (מסוג טורסן) ובלמי דיסק מוגדלים (380 מ"מ מלפנים, 330 מ"מ מאחור), כיילו את המתלים מחדש והתאימו ל-308R צמיגים במידה 235/35R19. פיג'ו לא פרסמה נתוני ביצועים אבל את נתוני צריכת הדלק ופליטת הפחמן הדו-חמצני כן – 15.9 ק"מ לליטר ו-145 גרם לק"מ בהתאמה.
לאור הצהרות היצרנית על חזרה לערכים (הספורטיביים) שאפיינו אותה בשנות ה-80' וה-90', אנו משערים כי בעתיד נזכה לראות גרסה סדרתית ל-308R, אולי אפילו במהלך השנה הבאה.