תערוכת גודווד
בשנות ה-40' של המאה הקודמת, האזור סביב אחוזת גודווד בססקס אנגליה היה ידוע בפעילויות המוטוריות והמרוצים שנערכו בו – ממש מוקד עליה לרגל לכל חובב ספורט מוטורי של השנים ההן. בחלוף הזמן הפעילות המוטורית באזור דעכה עד שנפסקה לגמרי בסוף שנות ה-60'.
בתחילת שנות ה-90' בעל האחוזה דאז (הלורד צ'ארלס גורדון), החליט כי יש להחזיר את הספורט המוטורי לגודווד ובשנת 1993 פתח הפסטיבל את שעריו לראשונה. הפסטיבל הראשון כלל תצוגה של מכוניות פרארי, אסטון-מרטין ושאר מכוניות יוקרה נחשקות, כאשר האירוע המרכזי היה מרוץ טיפוס גבעה באורך 1.16 מייל (1.86 ק"מ). המארגנים ציפו לכ-2,500 מבקרים אך מהר מאוד התברר כי ההערכות לא תאמו את המציאות – עד לסגירת שערי הפסטיבל הראשון נמכרו כ- 27,000 כרטיסים כמעט פי 11(!) מהמתוכנן.

היום כבר ברור לכולם כי פסטיבל המהירות בגודווד הוא חלק מהנוף המוטורי העולמי והוא כאן כדי להישאר, השנה פקדו אותו כ-185,000 מבקרים והוצגו בו למעלה מ-500 מכוניות נהוגות ע"י יותר מ-150 נהגי מרוץ מקצועיים במרוץ הגבעה המסורתי. את המסלול צלחו מכוניות מרוץ משנות ה-20', גיבורות ראלי משנות ה-80' ומכוניות-על עדכניות מהשנים האחרונות, והכול נעשה מול קהל עצום של עשרות אלפי צופים נלהבים.
צילום: מנהל

מלבד מכוניות ספורט נחשקות (ויקרות) הוצגו לראשונה מספר מכוניות שאפילו לנו בישראל יש סיכוי לפגוש. האחת היא סקודה אוקטביה RS החדשה – תאומה לא זהה לגולף GTI, האוקטביה מצוידת באותו מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 220 כ"ס ותוצע עם תיבת הילוכים ידנית או DSG. עוד מכונית שהוצגה בגודווד היא סיטרואן DS3 קבריו רייסינג – קונספט ל-DS3 קבריו "חמימה" עם מנוע 1.6 ליטר טורבו ו-202 כ"ס. אותו קונצרן הציג גם את פיג'ו RCZ-R – המכונית הסדרתית החזקה ביותר בהיסטורי של פיג'ו. מדובר בגרסת קצה קלה (1,280 ק"ג) וחזקה (270 כ"ס) ל-RCZ המוכרת שתאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות.

בשנת 2010 שלחנו מטעם 'אוטו' נציגות מכובדת לביקור בפסטיבל. השנה, לצערנו, לא הזדמן לנו להגיע לאי הבריטי ולסקר את חגיגת המהירות המרשימה הזו. ובכל זאת, קיבצנו את התמונות הטובות ביותר מסוף השבוע המוטורי הכי מטורף בשנה, לתוך גלריה להנאתכם.