אסטון מרטין ראפיד S
בשבוע שעבר חתמו אסטון-מרטין וחטיבת AMG של מרצדס על הצהרת כוונות בנוגע לשיתוף פעולה טכנולוגי בין השתיים. במסגרת ההסכם המתגבש, מרצדס תספק לחברה הבריטית מנועים ורכיבים אלקטרוניים. בתמורה, תקבל היצרנית הגרמנית עד ל-5% ממניותיה של אסטון-מרטין, בכמה שלבים ובהתאם להתקדמות השותפות. החוזה הסופי צפוי להיחתם עוד במהלך המחצית השנייה של השנה הנוכחית.
נכון לעכשיו, מדובר בעיקר על כך ש-AMG תעזור בפיתוח מנועי V8 עבור קשת הדגמים העתידית של המותג הבריטי, כשלזאת ניסיון רב בייצור מנועים אלו בפרט ובגרסאות קצה לקשת הדגמים של מרצדס בכלל. אסטון מצידה, מדגישה כי ייצור רכבי החברה יישאר על אדמת אנגליה, וכי צוותים משותפים של שתי היצרניות יוודאו התאמה מרבית של יישום השותפות הטכנולוגית בדגמיה.
משלבים כוחות: אסטון-מרטין ומרצדס בשיתוף פעולה טכנולוגי
צילום: יצרן
היצע המנועים הנוכחי של אסטון-מרטין מתבסס בעיקר על מנועי V8 ו-V12, כך שהמיזם המשותף עם AMG, יכול לסייע לבריטים בפיתוח הדור הבא של מנועי ה-V8 הן עבור הדגמים הקיימים של החברה והן בשביל פלטפורמות ורכבים חדשים. צעד זה עשוי אף לקצר את זמני הפיתוח הארוכים של יחידות כוח חדשות ולהפחית בעלויות הכרוכות בכך, בוודאי בהשוואה למצב בו היו בוחרים באסטון לעשות זאת באופן עצמאי.